گروه گزارش:کارخانه های بزرگ ترکیه که پیش از ۷ اکتبر با اسراییل روابط تجاری داشتند پس از تحریم ترکیه علیه اسراییل با ایجاد شرکت های کاغذی در شرق اروپا روابط تجاری خود با اسراییل را حفظ کرده اند.

گروه گزارش: علیرغم ادعاهای باطل اردوغان مبنی بر تحت فشار قرار دادن تل‌آویو، تجارت ترکیه با اسرائیل همچنان پابرجاست. به طوری که طبق اطلاعات سازمان کشتیرانی بین المللی تنها طی ماه گذشته ۸۸ کشتی تجاری محصولات ترکیه را به اسراییل حمل کرده اند.
مصطفی ینراوغلو نماینده مخالف دولت از حزب دموکراسی و پیشرفت در مجلس کبیر ترکیه اعلام کرد فقط طی ماه اخیر ۸۸ کشتی تجاری ترکیه با دور زدن تحریم های ترکیه علیه اسراییل از طریق کشورهای یونان،رومانی و ایتالیا به اسراییل کالا صادر کرده اند.
کارخانه های بزرگ ترکیه که پیش از ۷ اکتبر با اسراییل روابط تجاری داشتند پس از تحریم ترکیه علیه اسراییل با ایجاد شرکت های کاغذی در شرق اروپا روابط تجاری خود با اسراییل را حفظ کرده اند.
البته مهمترین راه تجارت ترکیه-اسراییل از طریق فلسطین است. تاجران فلسطینی با دریافت کمیسیون ۳ تا ۵ درصدی از تولیدکنندگان ترک مجوز واردات کالاهای ساخت ترکیه را برای فلسطین دریافت کرده و کشتی‌ها را به بنادر اسراییل تحویل می دهند.

  • نویسنده : گروه گزارش آذرپژوه
  • منبع خبر : آذرپژوه