گروه سیاسی: آبراهام اونگار روابط فشرده و متعددی با مقامات اسرائیلی دارد که از آن جمله می‌توان به عيزر وايزمان رئیس جمهور هفتم، ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق، گالانت وزیر دفاع فعلی رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

گروه سیاسی: پس از توقیف کشتی حمل کننده خودرو با پرچم کشور باهاما توسط انصاراله یمن و پس از خارج شدن اسرائیل از سردرگمی اولیه، رسانه‌های اسرائیلی و سایبری‌های وابسته به آن در حرکتی مشترک اقدام به انتشار انگلیسی بودن مالکیت کشتی و مدیریت آن تحت یک شرکت ژاپنی کردند.

در این ارتباط باید گفت که بر اساس پایگاه داده Equasis، مالک کشتی مذکور یک شرکت ثبت شده در یکی از جزایر تحت قیمومیت انگلیس است. این گونه عملکرد اقدامی معمول توسط کشتی‌ها برای فرار از مالیات است. پایگاه داده معتبر دریایی «Lloyd’s List Intelligence» تاکید می‌کند که این کشتی متعلق به شرکتی به نام «Ray Shipping Ltd» است که مقر اصلی این شرکت در تل آویو بوده و متعلق به دو تاجر اسرائیلی به نام های «یائل اونگار» و «رامی اونگار» است که با نام «ابراهام اونگار» نیز شناخته می شوند.

ابراهام اونگار یکی از سرمایه‌داران و تاجران اصلی اسرائیلی است که به غول کشتیرانی بین‌المللی شهرت دارد و هاآرتس در سال ۲۰۱۹ او را ثروتمندترین فرد اسرائیل برشمرده بوده است. شرکت «Ray Shipping LTD» تنها یکی از شرکت‌های اوست که بزرگترین وارد کننده خودرو اسرائیل محسوب می‌شود.

آبراهام اونگار روابط فشرده و متعددی با مقامات اسرائیلی دارد که از آن جمله می‌توان به عيزر وايزمان رئیس جمهور هفتم، ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق، گالانت وزیر دفاع فعلی رژیم صهیونیستی اشاره کرد. اما ارتباطات او منحصر در ارتباطات سیاسی و اقتصادی نیست و آبراهام اونگار رابطه محکم و پیوسته‌ای نیز با سازمان اطلاعات اسرائیل«موساد» دارد.

همچنین آبراهام اونگار به عنوان بازوی اسرائیل و موساد برای فشار به شرکت‌ها و سازمان‌های بین المللی در ارتباط با تحریم‌های ایران ایفای نقش می‌کرده است. حمله به کشتی‌های آبراهام اونگار برای اولین بار صورت نگرفته است بلکه در فوریه ۲۰۱۹ نیز خود ایران به صورت مستقیم یک کشتی متعلق به این تاجر اسرائیلی را در دریای عمان مورد حمله مستقیم قرار داد که در نهایت منجر به افزایش تنش بین نیروهای ایران و آمریکا در عراق و سوریه شد.  در نتیجه و با توجه به اسناد منتشر شده، کشتی توقیف شده توسط انصاراله متعلق به شرکت آبراهام اونگار است که یکی از تاجران بزرگ اسرائیلی است و روابط جدی‌ با سیاست‌مداران اسرائیلی و همچنین اطلاعات اسرائیل«موساد» دارد.

 

  • منبع خبر : آذرپژوه