گروه سیاست: نوع پاسخ ایران مشخص کرد که عملیات ایران به صورت ترکیبی و با بهره گیری از بخشی از توانمندی‌های موشکی و پهبادی ایران بوده که قسمت قابل توجهی از این توانمندی ها هنوز برای اسراییل غاصب مخفی است.

گروه سیاسی: بالاخره بعد از یک هفته وعده‌ی ایران برای پاسخ به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه به واقعیت تبدیل شد. در این ارتباط ذکر چند نکته لازم و ضروری است که به نقل از محمد رضوی قره قشلاق عینا درج می‌شود:
۱- ریشه اتفاقات دیروز ایران و اسراییل به جنگ غزه و تحرکات منطقه ای ایران و محور مقاومت بر می‌گردد که اسراییلی ها فکر می کردند با حمله به کنسولگری ایران در دمشق، می‌توانند به تعبیر خودشان، مقر فرماندهی محور مقاومت در منطقه لبنان و فلسطین و غزه را نابود کنند و با ترور فرماندهان ارشد مقاومت، علاوه بر ایجاد توقف در روند پیروزی های مقاومت و مقابله با شکست غیر قابل ترمیم خود در ماه های اخیر، زمینه را برای آغاز جنگ منطقه ای و کشاندن پای آمریکا به صحنه مستقیم در گیری های میدانی در خاورمیانه مهیا کنند این کار افکار عمومی را از شکست خود منحرف نمایند.
۲- اما نوع پاسخ ایران مشخص کرد که عملیات ایران به صورت ترکیبی و با بهره گیری از بخشی از توانمندی‌های موشکی و پهبادی ایران بوده که قسمت قابل توجهی از این توانمندی ها هنوز برای اسراییل غاصب مخفی است. به نظر می رسد سنجش میزان قدرت ایران در گام دوم برای اسراییلی ها بسیار گران و پشیمان کننده تمام خواهد شد.
۳- بعد از حمله موشکی قدرتمندانه ایران، سیر خروج یهودیان از سرزمین های اشغالی سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت. روندی که از بعد از جنگ غزه شروع شده بوده با شدت ادامه خواهد یافت و این به معنای شکست سیاست جمعیت آفرینی و ملت سازی اسراییل در سرزمین های اشغالی است.
۴- حوادث شب گذشته و هجوم موشک ها و پهبادهای ایرانی به سمت اسراییل غاصب، تمامی معادلات جهانی را نیز تغییر داده و قدرت نظامی ایران را به صورت آشکار مورد قضاوت افکار عمومی دنیا قرار داد. این روند مشخص می‌کند که ایران با لزوم حفظ امنیت ملی خود در هر سطحی شوخی ندارد. داستان ژنرال یاماموتوی ژاپنی در جنگ جهانی دوم و اقدامات آمریکایی ها را بخوانید تا متوجه اصالت این ایده شوید.
۵- چه اشکالی دارد که ساکنان و مردمان اسراییل هم متوجه شوند که در این چندین سال اشغال، مردم فلسطین و لبنان و یمن چه زجری از اشغال و و حشت و خوف کشیده اند! زحمتش با ما و طعمش با صهیونیستها!

  • نویسنده : گروه سیاسی آذرپژوه
  • منبع خبر : آذر پژوه