گروه سیاسی: به گزارش رویترز، ترکیه در سال گذشته بیشترین واردات زغال سنگ را از جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک یعنی از روسیه (مناطق اشغال شده توسط روسیه) داشته است.

گروه سیاسی: به گزارش رویترز، ترکیه در سال گذشته بیشترین واردات زغال سنگ را از جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک یعنی از روسیه (مناطق اشغال شده توسط روسیه) داشته است. به دلیل تحریم روسیه توسط غربی‌ها، دولت ترکیه این خریدها را از طریق شرکت هایی که در هنگ کنگ، امارات متحده عربی، بلیز و جزایر ویرجین بریتانیا مستقر هستند، انجام داده است.

در واقع ترکیه تمامی تحریم های آمریکا در این زمینه را زیر پا گذاشته و بیش از ۹۵ درصد از زغال سنگ استخراج شده در این مناطق را به قیمت ۱۴٫۳ میلیون دلار خریداری کرده است. و دليل اين امر استفاده از زغال سنگ در ترکیه جهت تولید برق بوده است. حالا که رویترز این عمل ترکیه را افشا کرده است سناتورهای آمریکایی می‌خواهند تحریم های موثری را علیه ترکیه در رابطه با این واردات اعمال کنند.

در حالی که ترکیه در حال ارسال سلاح، تجهیزات و مهمات برای اوکراین است، خرید از روسیه را نیز افزایش داده است و این نشان می‌دهد که ترکیه استاد اجرای سیاست «بوقلمون محوری» است که اساساً یک سیاست هرج و مرج محور محسوب می‌شود و وقتی که عمر مفید ترکیه سر رسد، عواقب همه این سیاست ها مانند بشکه های باروت روی سرش خراب می‌شود.

پیش از این نیز گزارشاتی از اجرای این سیاست ترکیه در مواجهه با کشورها و گروه‌های تروریستی مختلف به ثبت رسیده است و جنگ اکراین با روسیه را نباید اولین و آخرین نوع از این سیاست دانست!

  • منبع خبر : آذرپژوه