گروه سیاست: دشمن برای این هدف شیطانی تنها از دریچه مذهب وارد نشده است، بلکه از دریچه تمدنی، تحریف هویت، جعل تاریخ، ایرانستیزی، از دریچه فشار اقتصادی، مهاجرپذیری و کوچ شیعیان و... وارد شده است.

گروه سیاست/ توحید ابراهیمی:شیعه‌ستیزی، شیعه زدایی و تحریف شیعه اعم از سکولارسازی، درباری سازی شیعیان در آذربایجان یک ‌توهّم توطئه نیست بلکه یک برنامه ترکیبی دشمن و صهیونیست‌ها در آذربایجان است که از سال ۱۹۹۶ میلادی طبق یک برنامه مدون آغاز شده است.

اگر ما کار نکنیم، کم کاری بکنیم و یا سطحی و کم عمق کار کنیم، مقابله و مبارزه و تبیین نکنیم مثل طول تاریخ تشیع که شیعه زدایی در سرزمین های مختلف مانند سوریه و ترکیه و مصر و… اتفاق افتاد که اکثرا یا علوی یا تبدیل به فرقه‌های انحرافی و یا به تدریج تغییر مذهب دادند، اتفاق خواهد افتاد و تاریخ تکرار خواهد شد.

خداوند چک سفید امضا به هیچکس نداده است، کار نکنیم شیعه را در محلول مسیحیت، وهابیت و… حل خواهند کرد. دشمن برنامه دارد این هدف دشمن غیر قابل انکار است. دشمن در آذربایجان تا ۲۰۳۰ برنامه شیعه زدایی و به اقلیت تبدیل کردن شیعه را دارد، می خواهد ترکیب بافت مذهبی جمیعت آذربایجان را برهم بزند و برای همین دارد سی سال ترکیبی کار می کند.

دشمن برای این هدف شیطانی تنها از دریچه مذهب وارد نشده است، بلکه از دریچه تمدنی، تحریف هویت، جعل تاریخ، ایرانستیزی، از دریچه فشار اقتصادی، مهاجرپذیری و کوچ شیعیان و… وارد شده است.

چون که شیعیان بزرگترین خطر برای صهیونیست‌ها و تنها مانع بزرگ در راستای اجرای اهداف شوم آنها است.

شیعیان از دید دشمن در آذربایجان یک پایگاه مردمی و قدرت بازدارندگی بالقوه بزرگ برای جمهوری اسلامی بودند که در صورت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت آنها تبدیل به قویترین بازوی جمهوری اسلامی ایران می‌گشتند.

 برای همین هم در دهه ۷۰ شمسی حیدر علی‌اف بر سر عدم تقویت و توانمندسازی شیعیان و عدم صدور اندیشه انقلاب اسلامی با دولت آقای رفسنجانی توافق کرد. فیلم اعتراف وزیر خارجه وقت دولت آذربایجان در این موضوع موجود می‌باشد.

اولین قدم را هم در این راستا حیدر علی‌اف بعد از دیدار با نتانیاهو در سال ۱۹۹۶ میلادی برداشت و ده ها هزار خانواده اهل سنت را از ازبکستان به آذربایجان منتقل کرد و حدود ۳ میلیون شیعه را برای یک تکه نان آواره کوچه‌، بازارهای روسیه و اروپا شرقی کرد که فرزندان آنان اکثرا زبان مادری را فراموش و در محلول مسیحیت حل شده‌اند.

علی‌رغم تمام این مسائل و تهدیدات دشمن اگر ما با توکل به خداوند و بر اساس فطرت و تبیین درست مکتب حسینی به میدان بیاییم و بعد تمدنی، تاریخی و هویتی را رها نکنیم، مطمئن باشید برنامه‌های دقیق دشمن با محاسبات اشتباه روبرو خواهد شد، چونکه الله پشتیبان این حرکت خواهد بود، چونکه فطرت و اصالت این ملت بر پایه محبت اهل بیت می‌باشد.

ولی اگر به جای اینکه مانند گام دوم انقلاب اسلامی برنامه داشته باشیم، بنشینیم بگوییم که وعده الهی به نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است و ظهور نزدیک است و به بهانه امید به خدا شعار بدهیم که دشمن نمی‌تواند شیعه زدایی کند و خداوند نخواهد گذاشت و توجیهاتی مانند این… خواهیم دید که دشمن شیعه را به اقلیت رسانده است و کم کاری و سطحی نگری ما باعث به ثمر رسیدن اهداف شوم دشمنان در قفقاز و آذربایجان شده است.

هدف استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در آذربایجان تبدیل این کشور به مستعمره نوین و پیچیده و بزرگترین پایگاه صهیونیست‌ها در سطح منطقه است که شیعیان و مسلمانان آنجا را سپر بلای خود و قرآن سر نیزه معاویه های زمان بکند و ما را با ظاهرسازی و تنش و روابط مدیریت شده… دچار تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و محاسبات اشتباه قرار دهد. دشمن می خواهد آذربایجان اوکراین قفقاز و ترکیه لهستان منطقه بشود…

دشمن می خواهد به کمک عوامل خود در داخل و افرادی که اعتقاد قلبی به آرمانهای انقلاب ندارند ما را در این مسئله سرگردان کند و ما به جای اینکه دست در دست هم داده و با این روند سی ساله و تنش‌زایی و مدیریت تنش و روابط, صهیونیست‌ها در قفقاز مقابله کنیم، یکدیگر را متهم به تنش‌زایی بکنیم و سی سال اقدامات ضد ایرانی، ضد شیعی و ضد انسانی رژیم حاکم و وابسته در آذربایجان را نادیده بگیریم و جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و مقاومت را مسببب وضع موجود دانسته و در عدم سازش با رژیمی که خود اختیاری در تصمیم‌گیری ندارد متهم بکنیم.

صهیونیست‌ها می‌خواهند ایران در قفقاز کاملا دستش خالی باشد و هیچ پایگاه مردمی و قدرت بازدارندگی در زمینه رسانه، دیپلماسی و غیره نداشته باشد تا حتی توافقی مثل توافق با رژیم آل سعود رقم نخورد و صرفا تامین منافع ایران در حد مناسبات محدود تجاری باقی بماند.  دشمن می خواهد با از بین بردن تمام فاکتورهای بازدارنده طبق روال همیشگی توافقات مابین با کارشکنی وقیحانه طرف مقابل نقض شود و انتظار هیچ واکنش خاصی را هم نداشته باشد.

  • نویسنده : توحید ابراهیمی
  • منبع خبر : آذرپژوه