حضور و سخنرانی برخط صابر رستمخانلی، عضو مجلس جمهوری آذربایجان در کنگره سازمان منافقین، یک بار دیگر عمق عناد و شرارت دولت باکو در دشمنی با ایران را به نمایش گذاشت.

 گروه بین الملل: جلب توجه دیرهنگامِ حضور و سخنرانی برخط صابر رستمخانلی، عضو کمیته های “روابط خارجی و بین مجالس” و “امور فرهنگی” مجلس قانونگذاری جمهوری آذربایجان و رییس گروهک ضدایرانی “داک” (به اصطلاح کنگره آذربایجانی های دنیا) در کنگره سازمان تروریستی منافقین (به اصطلاح سازمان مجاهدین خلق)، یک بار دیگر عمق عناد و شرارت دولت باکو در دشمنی با ایران را به نمایش گذاشت.

صابر رستمخانلی در این سخنرانی که ۹ ماه پیش در کانال یوتیوبی سازمان تروریستی منافقین منتشر شده و جدیدا جلب توجه کرده است، ضمن تجلیل از فعالیت های این سازمان جنایت‌پیشه علیه ملت ایران و توهین به ریاست جمهوری اسلامی ایران، اذعان می‌کند که فعالان و اعضای سازمان تروریستی منافقین در باکو شمار زیادی هستند که در انظار عمومی ظاهر نمی‌شوند!

صابر رستمخانلی در بخشی از سخنانش می‌گوید: «از طرف فعالان داک برای این کنگره (همایش منافقین) موفقیت آرزو می‌کنم. من قبلا هم در پاریس در این نوع گردهمایی‌های بزرگ شما شرکت کرده‌ام و دوستان زیادی در آنجا داریم. من در اینجا با استفاده از فرصت به خانم مریم رجوی (سردسته گروهک تروریستی منافقین) سلام عرض می‌کنم و به او در این کار مسئولانه و دشوار و مقدس، موفقیت آرزو می‌کنم…»

در دهه‌های گذشته به ویژه بعد از روی کار آمدن الهام علیف در جمهوری آذربایجان، این کشور کوچک شمالی همواره یکی از مکانهایی بوده که دشمنان ایران توانسته‌اند از آنجا به ضرر منافع مردم ایران عملیات‌هایی را انجام دهند. موساد برای ترور برخی دانشمندان هسته‌ای ایران از این کشور استفاده کرده و در یکی از ترورها، حتی فرد ضارب ماه‌ها در جمهوری آذربایجان آموزش دیده بود. همچنین حضور برخی عوامل داعش در نزدیکی مرزهای ایران در جنگ اخیر قراباغ و نیز پرواز پهپادهای اسرائیلی از باکو به سمت ایران و… تنها بخشی از دشمنی باکو با ایران را به نمایش می‌گذارد!

  • نویسنده : گروه سیاست آذرپژوه
  • منبع خبر : آذرپژوه