درپی ادعای بی اساس الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان به دینداران آذربایجانی پناه گرفته در ایران و نیز متهم کردن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتشار سخنان این دینداران علیه تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، روح الله آخوندزاده، زندانی پیشین سیاسی بر بی اساس و دروغ بودن سخنان الهام علی اف با منطقی ساده و صادقانه جواب گفت.

گروه بین الملل: درپی ادعای بی اساس الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان به دینداران آذربایجانی پناه گرفته در ایران و نیز متهم کردن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتشار سخنان این دینداران علیه تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، روح الله آخوندزاده، زندانی پیشین سیاسی بر بی اساس و دروغ بودن سخنان الهام علی اف با منطقی ساده و صادقانه جواب گفت.

   روح الله آخوندزاده با انتشار محتوای صوتی در شبکه های اجتماعی گفت: «من نمی دانم آن ۲۰ نفری که الهام علی اف درباره شان حرف زد، چه کسانی هستند. اما، در واقع در ارتباط با حوادث گنجه، نه تنها ۲۰ نفر ، بلکه ۲۰۰ نفر باید مجازات شوند و آنها هم کسانی اند که در خود حاکمیت و اطرافش هستند. همچنین در ارتباط با حوادث “تَرتَر” که جنایات بی‌شماری را مرتکب شده اند و سربازان و افسران بی گناه را تحقیر و شهید کرده اند. من روح الله فرزند حجت الله آخوندزاده، امروز جواب این ها را مطالبه می کنم. آیا می شنوید؟ من زندانی سیاسی بوده ام. (ماموران حکومت باکو) نتوانسته بودند مدارک جرم را در حیاط  منزل من جاسازی کنند و در حیاط منزل همسایه جاسازی کرده بودند! به جز توپ و تانک هرچه خواسته بودند، در آنجا برای متهم کردن من جاسازی کرده بودند و بدون هیچ گونه دلیل و مدرکی ، آن را به گردن من انداختند. نه اثر دست و نه رد پایم در آنجا بود. هرچه خودشان گذاشته بودند، به اصطلاح کشف کردند! چرا می گویم هرچه خودشان جاسازی کرده بودند، همان را کشف کردند؟ زیرا، پس از آزاد شدنم از زندان در آوریل ۲۰۲۱، رییس پلیس آستارا  به من گفت: “روح الله درست رفتار کن! من به معتادان پیام فرستاده بودم و با برخی هم رویارو صحبت کرده بودم و همچنین به بیمارستان زندان یادداشت فرستاده بودم و به فرماندار هم گفته بودم.  بیا سر جایت بنشین.” رییس پلیس به من هم هشدار داد که ما تو را به زندان انداخته بودیم و باز هم، همانطور می توانیم به زندان بیاندازیمت.  حالا، سوال می شود که آیا من مجرم هستم و من در مسیر درست نیستم یا روسای پلیس تو در آستارا و سایر جاها؟ خجالت بکشید. چرا ایران باید ۲۰ نفر را به شما تحویل بدهد؟ به نظر من ، ایران و آن حسن روحانی نیز به قدر کافی تقصیر داشته است. امروز وقت آن است که ایران به گوش شما ( حکومت علی اف) سیلی بزند. همانی را که در فلسطین و لبنان و سوریه نشان دادند، باید در جمهوری آذربایجان نیز نشان دهند. اما، این کار را نمی کند.  می دانی چرا؟ زیرا، مردم آنجا (جمهوری آذربایجان) با اینجا (ایران) برادر و خواهر هستند که در طول تاریخ با مبانی مشترک زندگی کرده اند. چه کسانی در جمهوری آذربایجان باقی مانده اند؟ آیا در جمهوری آذربایجان شرایط لازم برای زندگی وجود دارد که بمانند و زندگی کنند؟ روسیه و اوکراین و ترکیه و غرب به محل زندگی آذربایجانی ها تبدیل شده اند. تو از جان این ملت چه می خواهی؟ ای الهام علی اف!  به تو گفته شد که توبه کن! توبه کن! در توبه باز است. توبه کن و به راه راست بیا!  فاحشه خانه ها را جمع کن! انحرافات را جمع کن! با دیندارانی که در راه حق قرار دارند، کاری نداشته باش!

اخباری را رزمندگان و مادران شهدا و حق گویان به تو می رسانند. واکنش نشان بده! ببین چه کسانی هستند که این ملت را از تو ناراضی می کنند! اگر تو خودت را با ملت یکی می دانی! که در این هم تردید دارم. جمع کن و بس کن مطالبه  تحویل مهاجران در خارج از کشور را! اولا ، من می دانم که تحویل چه کسانی را از ایران می خواهی! شاید نام خود مرا هم در آن فهرست قرار داده اید!  فراموش نکنید که ما از اهانت کردن دور هستیم. (ما فحش نمی دهیم.) ما انتقاد می کنیم. تو هم باید از انتقادها عبرت بگیری. من مخالف تو هستم.  تو در داخل آذربایجان مخالف نداری. ( کسی جرات مخالفت با تو را در داخل آذربایجان ندارد.) آنهایی هم که در آنجا هستند، توله های غرب هستند که به وسط میدان آمده اند. مخالف تو، من هستم. مخالف تو، اسلام است. مخالف تو، مقاومت است. اگر عاقل بشوی که هیچ، ولی اگر عاقل نشوی، سپر را به روی سرت بگیر!»

الهام علی اف و مطربان و فاسدانی که در کنارش نشسته اند، آذربایجان را نابود کرده اند
الهام علی اف و مطربان و فاسدانی که در کنارش نشسته اند، آذربایجان را نابود کرده اند

روح الله آخوندزاده همچنین درباره موضوع ادعای ارضی نیز گفت : « ببینید به اینها که در مساله ادعای سرزمینی تا این حد بی حیایی می کنند، باید گفت که مگر آنجا خاک ایران نبوده است؟ اکنون چه کسی ادعا می کند؟ ما کدام ادعا را مطرح کرده ایم؟ آن حرف هایی که باید گفته شود، گفته می شوند. ما با دلایل و اسناد به آنهایی که ادعا می کنند آن طرف (جمهوری آذربایجان) هیچ گاه جزئی از اینجا ( ایران) نبوده است، جواب می دهیم. اگر اینها را می گوییم، آنها مقصر هستند نه ما! آیا وقت آن نرسیده است که به گوش آنها سیلی زده شود؟ چرا جواب اینها را نمی دهید؟ دستکم به اینها جواب داده شود! آیا وقتی آنها تا این حد بی حیایی می کنند، ما هم ساکت بمانیم؟ آیا اورخان باید ساکت بماند؟ آیا مجاهدی مثل یونس صفروف که فرماندار اهانت کننده به مساجد و اسلام را مجازات کرد، ساکت بماند؟ می دانیم که یونس نیز در آینده مثال قهرمانانی مثل بابک و جوادخان گنجه ای شناخته خواهد شد. چرا ایران باید ما را به الهام علی اف تحویل بدهد؟ الهام علی اف و مطربان و فاسدانی که در کنارش نشسته اند، آذربایجان را نابود کرده اند. چرا ایران در مقابل آنها هیچ جوابی نمی دهد؟ آنها دندان های حکومت جمهوری اسلامی ایران را شمرده اند! (از انفعال تهران در مقابل باکو مطلعند).»