تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا گفت: حضور رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان، سبب شده است که مردم این کشور نسبت به حکومت و خاندان علی‌یف بدبین شوند

گروه سیاست: جعفر قنادباشی، تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا، با اشاره به این که حضور رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان، سبب شده است که مردم این کشور نسبت به حکومت و خاندان علی‌یف بدبین شوند و با اشاره به اقدامات این رژیم در منطقه و سوءاستفاده از برخی کشورها، گفت: خواستِ رژیم تل آویو تا آنچه که در عرصه عمل است، بسیار فاصله دارد. صهیونیست‌ها تصور می کردند که می‌توانند از برخی کشورهای منطقه برای تضعیف مقاومت استفاده کنند ولی در عرصه‌ی عمل، چیزی جز به خطر انداختن نیروهای خودشان و وابستگانشان حاصل نشده است.

تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به حضور رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق و امارات، اظهار کرد: حضور این رژیم در اقلیم کردستان عراق نه تنها موجب امنیت اقلیم نشده، بلکه به امنیت اقلیم ضربه وارد کرده است. رژیم صهیونیستی در امارات هم حضور پیدا کرده و آنجا را نیز ناامن کرده است؛ در حال حاضر ریسک سرمایه‌گذاری در امارات بالا رفته، صنعت گردشگری به شدت ضربه خورده است و برای فروش نفت هم هر از چندگاهی مشکلاتی ایجاد می‌شود.

رژیم صیونستی فقط در جهان اسلام منفور نیست؛ بلکه در کل دنیا به عنوان یک رژیم منزوی شناخته می‌شود
رژیم صیونستی فقط در جهان اسلام منفور نیست؛ بلکه در کل دنیا به عنوان یک رژیم منزوی شناخته می‌شود

قنادباشی در ادامه اضافه کرد: حضور رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان هم سبب شده است که مردم این کشور نسبت به حکومت خود بدبین شوند. هر حکومتی که به رژیم اسرائیل نزدیک شده، پایه‌ها و ارکان اقتصادی آن به لرزه درآمده است.

وی افزود: رژیم تل‌آویو به دلیل کارنامه ننگین خود نزد بسیاری از دولت‌ها و ملت‌ها منفور است. اوایل سال گذشته حدود ۱۰ قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل با امضای بیش از ۱۵۰ کشور علیه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی صادر شد.

این تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: لذا رژیم صیونستی فقط در جهان اسلام و کشورهای محور مقاومت منفور نیست؛ بلکه رژیمی است که در کل دنیا به عنوان یک رژیم منزوی و رژیمی که از روابط با کشورهای سواستفاده می‌کند، شناخته می‌شود.

  • نویسنده : گروه سیاست آذرپژوه
  • منبع خبر : آذرپژوه