گروه گزارش: انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در اسفند 1402 در حالی در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که شور و اشتیاق برای حضور در این انتخابات در بین مردم این استان به وضوح مشاهده می‌شود.چون این انتخابات فرصتی برای مردم ایران و همزمان برای مردم آذربایجان شرقی است تا با انتخاب افراد اصلح و کارآمد، در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند

گروه گزارش/ شیوا صفری: انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ در حالی در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که شور و اشتیاق برای حضور در این انتخابات در بین مردم این استان به وضوح مشاهده می‌شود. چون این انتخابات فرصتی برای مردم ایران و همزمان برای مردم آذربایجان شرقی است تا با انتخاب افراد اصلح و کارآمد، در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند. در این ارتباط با چند تن از شهروندان تبریزی به گفتگو نشستیم که ماحصل آن تقدیم می‌شود.

گلایه از تورم و گرانی

با یک جوان ۲۵ ساله همکلام شدم. او که از نسل جوان این مرز و بوم است، علیرغم نارضایتی که از اوضاع کار و شغل مناسب و نیز اقتصاد و تورم دارد، می‌گوید: «من در این دوره از انتخابات حتماً شرکت می‌کنم و به کسی رأی می‌دهم که برای حل مشکل اشتغال جوانان برنامه داشته باشد.»

اما یک خانم ۴۰ ساله که به نظر خانه‌دار می‌آمد، می‌گوید: «من از گرانی و تورم به شدت ناراحتم و انتظار دارم که نمایندگان مجلس در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.م

همچنان یک مرد ۵۰ ساله اهل خوی که در تبریز ساکن هست و به شدت از اوضاع اقتصادی گلایه دارد، می‌گوید: «من به دنبال نماینده‌ای هستم که به فکر مردم باشد و برای حل مشکلات مردم تلاش کند.»

اینها تنها بخشی از گلایه‌ها و درد دل‌های مردم تبریز از اوضاع اقتصادی و تورم افساربریده در کشور بود که درج گردید. آنها علیرغم این که دل‌خوشی از اوضاع اقتصادی ندارند اما برای ترمیم این اوضاع، معتقد هستند که باید در انتخابات پیش رو به افرادی رای داد که اصلح باشند و تنها وعده و وعید ندهند!

گفتنی است که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یک رویداد مهم و سرنوشت‌ساز برای ایران است و حضور پرشور مردم در این انتخابات، می‌تواند به پیشرفت کشور در همه‌ی زمینه‌ها از جمله بهبود معیشت مردم و وضعیت اقتصادی کشور کمک کند.

مسائل و دغدغه‌های مردم

از جمله مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های مردم استان در این دوره از انتخابات، می‌توان به مسائلی مانند اشتغال، گرانی، مسکن، تورم و آب شرب اشاره کرد. در گفتگو با مردم استان آذربایجان شرقی، آنها در کنار تاکید بر حضور پرشور در انتخابات، معتقدند که با انتخاب افراد اصلح و کارآمد، می‌توان به حل مشکلات و معضلات کشور کمک کرد. آنها همچنین از منتخبان خود در مجلس یازدهم انتظار دارند که برای حل مشکلات اقتصادی کشور، در زمینه اشتغال و گرانی، تلاش کنند و در راستای تحقق عدالت اجتماعی گام بردارند.

تایید بیش از ۵۰۰ نفر از کاندیداهای مجلس در شورای نگهبان

بر اساس اعلام وزارت کشور در این دوره از انتخابات، بیش از ۱۰۰۰ نفر در حوزه‌های انتخابیه مختلف استان آذربایجان شرقی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که از بین آنها بیش از ۵۰۰ نفر تایید صلاحیت شده اند. در بین این افراد تایید صلاحیت شده، چهره‌های شاخصی از جمله نمایندگان فعلی مجلس، وزرای سابق، اساتید دانشگاه و فعالان سیاسی و اجتماعی حضور دارند.

  • نویسنده : شیوا صفری
  • منبع خبر : آذرپژوه