گروه سیاسی: وزارت خارجه آلمان هم ادعای اربابان آنگلوساکسون خود درباره نقش ایران در اقدامات نیروهای مقاومت منطقه را تکرار کرده و با نادیده گرفتن اقدامات ثبات‌زدای واشنگتن در منطقه،‌ خواستار ایفای نقش ایران در تنش‌زدایی در منطقه شد.

گروه سیاسی: هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید که مواضع منافقانه و زشتش در قبال جنگ در اوکراین و غزه باعث تمسخرش در جهان شد؛ در گفت‌وگویی با رسانه‌های جنگ‌طلب امریکایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به اظهارات «چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در گفت‌وگویی که اخیرا با شبکه ای‌بی‌سی نیوز انجام داد، گفته بود «فکر نمی‌کند ایران به دنبال جنگ با آمریکاست» و آیا نظر رئیس‌جمهور آمریکا هم همین است، گفت: «ما به طور مستقیم به ایران این پیام را رسانده‌ایم که انتظار داریم شاهد چه چیزی باشیم. شاهد تکرار این حملات هستیم و ما به بررسی گزینه‌ها ادامه خواهیم داد. نمی‌توانم از جانب ایران صحبتی کنم و بگویم چه چیزی می‌خواهد و چه چیزی نمی‌خواهد. فقط می‌توانم بگویم که ما چه می‌خواهیم.»

جان کربی در یک اظهار نظر مضحک بدون اشاره به ویرانی عراق و افغانستان توسط امریکا و همچنین حضور غیرقانونی در سوریه و مداخله مستقیم در ایجاد داعش و حمایت از گروه‌های تروریستی مانند پ‌ک‌ک، کومله، دمکرات، القاعده و بزر‌گ‌ترین سازمان تروریستی جهان یعنی رژیم صهیونیسیت، مدعی شد: «آنچه می‌خواهیم، خاورمیانه‌ای امن، باثبات و شکوفاست و می‌خواهیم این حملات متوقف شوند». او همچنین درباره این که آمریکا چطور می‌خواهد پاسخی «قاطعانه و بازدارنده» به ایران بدهد و در عین حال بیشتر از این وارد این درگیری نشود، بیان کرد: «یک درگیری گسترده‌تر در منطقه یا جنگی دیگر در خاورمیانه برای ما منفعتی ندارد. این‌ها تصمیماتی هستند که فرمانده کل قوا باید اتخاذ کند. او در حال بررسی گزینه‌های درست!! است.»

از طرف دیگر، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس از ایران خواست که برای تنش‌زدایی در منطقه وارد عمل شود. روزنامه ایندیپندنت در این زمینه گزارش داد که سوناک گفته: «ما نگرانیم و از ایران می‌خواهیم در منطقه تنش‌زدایی کند.»!! سوناک که کشورش از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه است و همراه با آمریکا، در حملات علیه یمن نیز مشارکت دارد، با اشاره به مورد حمله قرار گرفتن مواضع آمریکا در منطقه گفت: ما، به طور مطلق، آنچه در چند روز گذشته رخ داده را محکوم می‌کنیم. او با ابراز هم‌دردی نسبت به بازماندگان کشته‌شدگان در این حمله و مجروحان آن گفت: ما برای ایجاد ثبات و صلح در منطقه، با عزمی راسخ در کنار متحدانمان ایستاده‌ایم.

همچنین وزارت خارجه آلمان هم ادعای اربابان آنگلوساکسون خود درباره نقش ایران در اقدامات نیروهای مقاومت منطقه را تکرار کرده و با نادیده گرفتن اقدامات ثبات‌زدای واشنگتن در منطقه،‌ خواستار ایفای نقش ایران در تنش‌زدایی در منطقه شد. وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای که در صفحه کاربری آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، مطرح کرد: «ما قویا حملات شبه‌نظامیان متحد ایران در اردن را محکوم می‌کنیم که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی شد. با توجه به این وضع، این حملات، تماما، غیرمسئولانه هستند و ممکن است منطقه را بیش از پیش به سمت گسترش تنش‌ها ببرند.»

وزارت امور خارجه آلمان که تلاش ویژه‌ای در حمایت از رژیم صهیونیستی دارد و در طول چند ماه گذشته پوشش گسترده‌ای برای این رژیم جهت تداوم جنایت‌هایش علیه مردم غزه داده و حتی سعی کرده تا حزب‌اله را متقاعد به پایان جنگ علیه این رژیم در شمال فلسطین اشغالی کند، همچنین گفت: «ایران مسئولیت ویژه‌ای دارد که در نهایت، از نفوذ خود در میان متحدانش در منطقه استفاده کند تا گسترش تنش‌ها به منطقه رخ ندهد. به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع داریم.»

این درخواست‌ها و اظهارنظرها را باید در قالب یک روند خاص تحلیل کرد. همه تلاش‌ها و تهدیدها و حملات برای عقب‌نشاندن محور مقاومت راه به جایی نبرده و اگر محور آنگلوساکسونی که طرح‌هایش در سطح جهان در حال نابودی است و عملا در حال از دست دادن کنترل تنگه‌های راهبردی و آبراهه‌های جهان که به دنبال آن از دست دادن همه مسیرهای تجاری و خطوط انرژی خواهد بود، بخواهد بیش از این در منطقه‌ای که به شدت منفور است دست به تحرکات بیشتر بزند، بدون شک آنچه را هم که تا الان انباشته کرده‌اند یک بار برای همیشه از دست خواهند داد. هدف نهایی از اقدامات محور مقاومت، اخراج آنگلوساکسون‌ها از منطقه و نابود کردن تمام بنیان‌ها و مزدوران‌شان است.

  • نویسنده : گروه سیاسی آذرپژوه
  • منبع خبر : آذرپژوه