گروه سیاسی: سران کشورهای غربی یکی یکی با سفر به تل‌آویو از رژیم کودک‌کش بابت جنایت‌هایش حمایت می‌کردند، اما همواره می‌گفتند جنگ نباید گسترش پیدا کند و این مسخره‌ترین درخواستی بود که آن‌ها همواره مطرح می‌کردند.

گروه سیاسی/ جعفری: بیش از ۱۰۰روز از جنگ در غزه می‌گذرد و در این مدت اتفاقات بسیاری در منطقه روی داده که همه آن‌ها به جز قتل و کشتار و ویرانی که رژیم صهیونیستی در غزه علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع این منطقه در حال انجامش است، خارج از اراده و توان کشورهای غربی، به ویژه امریکا و انگلیس به عنوان محور اصلی شرارت جهانی بوده است. این دو کشور بیشترین حمایت را از شرور منطقه‌ای خود می‌کنند و امیدوار بودند در سایه این حمایت‌ها و پوشش‌ها بتوانند خیلی‌ سریع‌تر‌ از آن چیزی که در حال حاضر شاهدش هستیم کار حماس و غزه و مقاومت را یکسره کرده و اجازه بزرگ‌تر شدن و پیچیده‌تر شدن مساله را ندهند. اما گذشت زمان ثابت کرد که این رژیم با وجود همه حمایت‌ها و جنایت‌هایی که انجامش برای هر دولت و گروهی امکانپذیر نیست، نمی‌تواند این ماموریت را به پایان ببرد.

شرورهای غربی همه تلاش خود را کردند تا جنگ گسترش پیدا نکند و در واقع فقط رژیم صهیونیستی آدم‌کشی، نابودی و نسل‌کشی کند و همه مردم منطقه نظاره‌گر این وحشی‌گری مدرن باشند. ولی با تمام هشدارها، تهدیدها و تطمیع‌ها، پیام‌ها و…. اما جنگ گسترش پیدا کرد و امروز به صورت قطعی می‌توان گفت همه‌ی غرب آسیا درگیر این جنگ به شکل گرم و همه‌ی جهان در حال احساس تبعات آن است. باز شدن جبهه‌های لبنان، عراق و سوریه و یمن در کنار کرانه باختری موضوعی نبود که به سادگی بتوان از آن گذشت. حقیقت آن است که این حجم از مداخله‌ی اعضای محور مقاومت در حمایت از مردم غزه برای آنگلوساکسون‌ها غیرقابل باور بود.

با این حال، آن‌ها ناچار به پذیرش مساله شدند. در تلاشی بی‌وقفه برای محدود کردن دامنه جنگ به غزه هر کاری از دستشان برآمد کردند و حتی خود به صورت مستقیم در جنگ مداخله کرده و با حمله به یمن عملاً دامنه آن را به خلیج عدن و اقیانوس هند کشاندند. حزب‌اله در شمال فلسطین اشغالی صدها هزار شهرک‌نشین را آواره کرد و بخش بزرگی از توان رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کرد و مقاومت عراق نیز بیش از ۱۷۰ حمله به مواضع تروریست‌های امریکایی و صهیونیستی انجام داد.

در حالی که سران کشورهای غربی یکی یکی با سفر به تل‌آویو از رژیم کودک‌کش بابت جنایت‌هایش حمایت می‌کردند، اما همواره می‌گفتند جنگ نباید گسترش پیدا کند و این مسخره‌ترین درخواستی بود که آن‌ها همواره مطرح می‌کردند. هر چند محور مقاومت با میزان اندکی از قدرت خود وارد معرکه شد، اما همین میزان قوا، معادله را در منطقه به سود محور مقاومت تغییر داده است. شکست مفتضحانه محور آنگلوساکسونی در مقابله با ملت، دولت و ارتش یمن و برخورد با مشت آهنین یمنی‌ها که بدون هیچ تعلل و هیچ نگرانی روزانه کشتی‌ها و ناوهای امریکایی، انگلیسی و کشتی‌هایی که بار به مقصد فلسطین اشغالی حمل می‌کنند هدف قرار می‌داد باعث شده تا آن‌ها وارد یک مرحله تازه‌ای از تعامل شوند.

حمله چند شب پیش به پایگاه غیرقانونی تروریست‌های امریکایی در شرق سوریه که به شکل ابتدایی مقامات و رسانه‌های امریکایی تلاش می‌کردند آن را در خاک اردن جا و جار بزنند هم مزید بر علت شد تا آن‌ها متوجه شده و بدانند که سنبه عناصر محور مقاومت بسیار پرزور است و به هیچ عنوان حریف آنها نخواهند شد. همین مساله باعث شده تا شاهد دور جدیدی از حملات پیدا و پنهان مقامات آنگلوساکسون که طرح‌هایشان برای جهان با مقاومت سرسختانه و دلیرانه محور مقاومت بر باد رفته و مزدوران اروپایی‌شان باشیم. این حملات که با نوعی ریاکاری زشت و زننده و فرار از مسوولیت در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، البته گوش شنوایی در منطقه ندارد.

  • نویسنده : جعفری
  • منبع خبر : آذر پژوه