گروه سیاسی: وی با بیان اینکه مردم ملت ترکیه نسبت به مسایل حساس هستند، گفت: مردم دلشان می‌خواهد به غزه کمک کنند اما مسئولین کشور رفتار دوگانه دارند، در ظاهر مردم را به تجمع فرا می خواهند و میتینگ راه می اندازند و با جوسازی، از مردم بهره برداری می کنند، از سوی دیگر در پشت صحنه اسرائیل را تحریم نمی کنند.

گروه سیاسی: ابوالفضل قربان سرت در واکنش به حوادث اخیر غزه اظهار داشت: مساله فلسطین و غزه برای ما مسلمانان یک زخم خونین است که دل هایمان را می سوزاند

وی با بیان اینکه مردم ملت ترکیه نسبت به مسایل حساس هستند، گفت: مردم دلشان می‌خواهد به غزه کمک کنند اما مسئولین کشور رفتار دوگانه دارند، در ظاهر مردم را به تجمع فرا می خواهند و میتینگ راه می اندازند و با جوسازی، از مردم بهره برداری می کنند، از سوی دیگر در پشت صحنه اسرائیل را تحریم نمی کنند.

این فعال فرهنگی اهل ترکیه که با پایگاه خبری «تبریز بیدار» سخن می‌گفت، در واکنش به مبادلات اقتصادی ترکیه و رژیم صهیونیستی گفت: یکی از دوستان ما در دیدار با وزیر از او پرسید که چرا محصولات به اسرائیل می فرستید، جواب داده بود که ما نمی فرستیم شرکت ها می فرستند! در حالی که یک کشور اگر بخواهد، می تواند شرکت ها را کنترل کند تا تبادل اقتصادی نداشته باشند اما متاسفانه رفتار دوگانه دولت و مسئولین باعث می شود این اتفاق نیفتد.

قربان سرت افزود: مردم در مورد این مساله بسیار حساس هستند حتی در مقابل کنسولگری اسرائیل تا ساعت ۳ بامداد فریاد می زدند که اسرائیل را تحریم کنید تا کشتی ها به اسرائیل نروند.

وی با انتقاد از رفتار منفعلانه سران کشورهای عربی نسبت به موضوع فلسطین گفت: علیرغم اعتراض ملت ها، مسئولین کشورهای عربی بی احساس هستند، یا کاری از دستشان بر نمی آید یا نمی خواهند کاری کنند.

  • منبع خبر : آذرپژوه