گروه سیاسی: واردات بیش از ۶۰ درصد نفت از کشورهای آذربایجان و قزاقستان است دو کشوری که بالای ۸۰ درصد جمعیت آن ها را مسلمانان تشکیل می دهند و این دو کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی هستند.

 گروه سیاسی: چند روز قبل رهبر انقلاب در خصوص ارتباطات اقتصادی رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای مسلمان سخنانی گفته و خواستار تحریم این رژیم از سوی کشورهای مسلمان شدند. یکی از مهمترین واردات اسرائیل که از کشورهای اسلامی صورت می‌پذیرد، نفت و فرآورده های خام نفتی است. در این ارتباط روزنامه بلومبرگ در یک گزارش خبری به واردات نفت رژیم صهیونیستی از کشورهای مختلف پرداخته که در آن مشخص شده است که روزانه ۲۲۰ هزار بشکه نفت وارد اسرائیل می شود. نکته قابل توجه در این گزارش واردات بیش از ۶۰ درصد نفت از کشورهای آذربایجان و قزاقستان است دو کشوری که بالای ۸۰ درصد جمعیت آن ها را مسلمانان تشکیل می دهند و این دو کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی هستند.

گفتنی است در سال ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی ۶۵ درصد از نفت خام مورد نیاز خود به ارزش ۸۸۸ میلیون دلار را از جمهوری آذربایجان خریداری کرده است. نکته جالب این که انتقال نفت بین جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی از طریق خط لوله باکو – جیحان (شهری در ترکیه) صورت می‌گیرد و نفت از طریق ترکیه به رژیم صهیونیستی منتقل می‌شود. نفتی که باعث توسعه اقتصادی و نظامی رژیم کودک کش اسراییل شده و هر کدام به سوخت تانک و جت تبدیل و کمک به کشتار زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی است.

بدون شک عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد که مساله فلسطین همچنان زنده و مسئله‌ی اول جهان اسلام است هر چند سران برخی کشورهای مسلمان از در سازش با رژیم صهیونیستی هم برآیند، بازهم این افکار عمومی بیش از یک میلیارد مسلمان جهان است که فلسطین و قدس شریف را متعلق به جهان اسلامی می‌دانند. وضعیت فلسطین پس از طوفان الاقصی و قبل از آن وضعیت متفاوتی خواهد داشت. این عملیات اثبات کرد که فلسطین از آن فلسطینی هاست.

  • منبع خبر : آذرپژوه