گروه سیاسی:کشور آمریکا شرایط ویژه‌ای دارد. این کشور را به صورت سنتی باید حامی بزرگ اسرائیل دانست. به طوری که برای کمک به ارتش تا بن دندان مسلح اسراییل ناو هواپیمابر و رزم ناو اعزام می‌کند

گروه سیاسی: با آغاز غافلگیرکننده‌ی عملیات جبهه‌ی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، شاهد موضعگیری‌های مختلف و متفاوتی از سوی کشورها هستیم. کشورهای اروپایی همچنان که انتظار می‌رفت توپخانه‌ی تبلیغاتی رسانه‌های خود را علیه مردم مظلوم فلسطین نشانه رفته‌اند. برخی کشورهای اسلامی از جمله ترکیه و عربستان صعودی هم که تا دیروز تلاش داشتند با تل‌آویو روابط گرمی برقرا کنند، با آغاز این جنگ ظاهراً طرفدار مردم غزه شده‌اند. این وسط کشوری مانند جمهوری آذربایجان را هم داریم که حساب کار دستش آمده و فهمیده که دیگر نمی‌تواند روی رژیم کودک کش اسرائیل حساب کرده و ظاهراً از ادعاهای ارضی علیه ارمنستان دست کشیده و در رسانه ها می‌گوید که برای رسیدن به نخجوان این بار با ایران به توافق رسیده است!

اما در این میان کشور آمریکا شرایط ویژه‌ای دارد. این کشور را به صورت سنتی باید حامی بزرگ اسرائیل دانست. به طوری که برای کمک به ارتش تا بن دندان مسلح اسراییل ناو هواپیمابر و رزم ناو اعزام می‌کند؛ این یعنی اینکه آمریکا هیچ اعتمادی به قدرت رژیم صهیونیستی برای دفاع از خودش ندارد و در وحشت از احتمال نابودی این رژیم، تمام توانش را به کار می‌گیرد. حالا در نظر بگیرید که اگر قرار بود همه محور مقاومت با این رژیم درگیر می‌شدند آن وقت چه اتفاقی می‌افتاد؟

اما در سوی مقابل، رهبران در شاخه های مختلف مقاومت از یمن و عراق تا سوریه و لبنان هشدار داده‌اند در صورتی که آمریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی وارد نبرد شود آنها نیز جنگ را شروع خواهند کرد. آمریکا در حالی از طرفهای دیگر می‌خواهد تا  به کمک مردم فلسطین نروند، که خودش علاوه بر ارسال ناو هواپیمابر، رزمناو و جنگنده یک پل هوایی برای کمک به این رژیم و سرازیر کردن سیل تسلیحات و تجهیزات جهت تداوم کشتار ملت فلسطین و نابودی خانه‌های مردم غزه برقرار کرده است.

اما به نظر تحلیلگران آمریکا هرگز خود را در باتلاق اسرائیل و خاورمیانه نخواهند انداخت به چند دلیل:

۱٫ برداشته شدن تمرکز از چین و سرعت گرفتن چین در قدرت اول اقتصادی

۲٫ برداشته شدن تمرکز از جنگ اوکراین و پیروزی روسیه

۳٫ آمریکا به تازگی از باتلاق هزینه‌های هنگفت افغانستان، عراق و سوریه خارج شده است، هرگز دوباره خود را درگیر هزینه جدید نخواهد کرد

۴٫ جنگ چندجانبه با گروه بزرگ مقاومت خواهد بود و هرگز با این گروه‌ها که اعلام آمادگی کرده‌اند وارد جنگ نخواهد شد

۵٫ آمریکا درگیر انتخابات و اوضاع داخلی کشور خود است و برای آمریکا صرفه‌ای برای نگه داشتن موجودیت اسرائیل نخواهد داشت.

  • منبع خبر : آذرپژوه