گروه سیاسی: سرکرده‌های رژیم صهیونیستی که تا همین چند هفته پیش از توانایی برای جنگیدن در چند محور سخن می‌راندند و امروز از عهده مقاومت فلسطین برنمی‌آیند، حالا نگران مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان هستند.

گروه سیاسی/ جعفری: چند روز پس از شروع نبرد در فلسطین اشغالی جنگ در حالی با شدت و حدت در شرق و شمال باریکه غزه و در داخل سرزمین اشغالی ۱۹۴۸ ادامه دارد که رژیم صهیونیستی تا این لحظه موفق نشده ابتکار عمل را به دست بگیرد. هرچند سخنگوی ارتش عبری با افتخار از ریختن هزار تن بمب به وسیله جنگنده‌های آمریکایی بر سر خانه‌های مردم غزه سخن گفته اما وحشی‌گری صهیونیست‌های چند ملیتی باعث نشده که مقاومت کوتاه بیاید یا دست از کاهش دامنه حملات خود بکشد.

حقیقت آن است نبردی که شروع شده ادامه خواهد داشت و هیچ نشانه‌ای برای پایان آن در کوتاه مدت نمی‌توان متصور بود رژیم صهیونیستی حالا متوجه شده که به تنهایی حریف ارتش فلسطین در غزه نمی‌شود و اگر قرار باشد در محور دیگری هم نبرد شروع گردد آن وقت شکست و ناکامی و شاید هم فروپاشی گزینه‌ای است که ناچار به فکر کردن به آن خواهند شد. به همین دلیل آن‌ها در تلاش برای نابودی توان مقاومت در اطراف غزه تمام امکانات خود را وارد میدان کردند تا این شکست و حقارت تاریخی و بی‌سابقه را جبران کنند. در همین حال برخی منابع می‌گویند این رژیم در حال تجمیع ده‌ها هزار نفر نیروی نظامی به همراه تمام تجهیزات و امکانات خود در پیرامون غزه است تا حمله‌ای سنگین به این باریکه داشته باشد.

در حالی که رژیم صهیونیستی واقعاً نمی‌داند در حال ورود به چه باتلاقی هست و کسی که حمله به شهرها و پایگاه‌های رژیم اشغالگر را برنامه‌ریزی کرده بدون شک برای مراحل بعدی آن نیز  طرح و برنامه داشته و به این شکل نبوده که حمله‌ای کند و بعد از آن منتظر عکس‌العمل دشمن شود، به همین دلیل نه تنها عقل و منطق که اصول میدان نبرد و جنگ که تاکتیک محور مقاومت از برنامه‌ریزی عمیق و چند بعدی برای برخورد با دشمن صهیونیستی می‌گوید و به همین دلیل اینجا تاکید می‌کنم که هر گام ارتش عبری برای ورود به باریکه غزه قدم گذاشتن در باتلاقی ناشناخته در شبی تاریک است.

سرکرده‌های رژیم صهیونیستی که تا همین چند هفته پیش از توانایی برای جنگیدن در چند محور سخن می‌راندند و امروز از عهده مقاومت فلسطین برنمی‌آیند، حالا نگران مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان هستند. حملات حزب اله به چند نقطه راداری و شنود رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا را همه می‌دانند که به نوعی بهانه تراشی برای ورود به جنگ بود اما رژیمی که نمی‌تواند همزمان دو جبهه را مدیریت کند ترجیح می‌دهد که با زدن یک چادر ۱۰۰ دلاری به جای تاسیسات چند ده میلیون دلاری خودش را به آن راه بزند که اتفاق خاصی نیفتاده و برای آن که به شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی قوت قلب بدهد چند یگان زرهی و توپخانه را هم به این منطقه ارسال کرد ولی تنها امید دولت صهیونیست برای جلوگیری از جنگ در دو جبهه پناه بردن به آمریکا و پنهان شدن پشت سر تهدیدات و هشدارهای کاخ سفید است.

این موضوع آشکار و مبرهن است که اقدامات حزب اله یعنی آنکه از سمت لبنان خواهی نخواهی جنگ شروع خواهد شد و تهدیدها و هشدارهای آمریکا نیز برای محور مقاومت طبل توخالی است چرا که دولت آمریکا به خوبی می‌داند هرگونه مداخله نظامی شرایط کنونی به نفع رژیم صهیونیستی وضعیت را چند برابر بیشتر به ضرر آنها خواهد کرد چرا که باعث می‌شود جریان سازش کار عربی به مخمصه افتاده و همان طرف‌هایی هم که تا امروز با رژیم صهیونیستی رفت و آمدی کرده‌اند بعد از این مسیر را ادامه ندهند؛ به همین دلیل با وجود آنکه احتمال نظامی و اطلاعاتی آمریکا وجود دارد باید مداخله مستقیم نظامی را در حال حاضر بعید دانست.

در هر صورت باید در نظر داشت که جنگ در همین محدوده خلاصه نخواهد شد و آتشی که شروع شده خیلی زود گسترش پیدا خواهد کرد. اگر رژیم صهیونیستی حاضر نباشد شکست در غزه را بپذیرد و ۶۰۰ کیلومتر مربع از مناطق شمالی و شرقی غزه را به فلسطینی‌ها باز پس بدهد رسیدن به آتش بس بسیار بعید و دور از انتظار است. مقاومت فلسطین زمین‌های بیشتری از خاک خود را برای زندگی مردم غزه می‌خواهد و این موضوعی است که سرکرده‌های رژیم صهیونیستی را به شدت آشفته کرده است. اگر این رژیم بخواهد بر جنگ اصرار کند، با ورود مقاومت لبنان به میدان درگیری حداقل دوهزار کیلومتر از سرزمین‌های شمال فلسطین را هم باید برای اسکان آواره‌های فلسطینی‌ ساکن لبنان تخلیه کند. این موضوع با فروپاشی رژیم صهیونیستی همراه خواهد بود. حالا چهار چشمی میدان نبرد را نظاره کنید تا شاهد نتایج ملموس و شگفتی‌آفرین در طوفان الاقصی باشیم.

  • نویسنده : جعفری
  • منبع خبر : آذرپژوه