وجوب احترام به حق انتخاب مردم و رعایت حقوق حضور شیعیان در عرصه سیاست، حاکمیت و انتخابات آزاد و تعیین سرنوشت وظیفه اصلی دولت آذربایجان است.

دولت جمهوری اسلامی ایران در این دو سال اخیر با اهتمام قابل تقدیر و با تمام وجود، حسن همجواری، بزرگواری، برادری، سعه صدر و خیرخواهی خود را نسبت به جمهوری آذربایجان و مردم شریف آن نشان داده است و تاکید بر خطوط قرمز مشخص هم جز برای حفظ منافع بلند مدت ایران و آذربایجان و مسلمانان و شیعیان منطقه هدفی دیگری ندارد.

اگر دولت آذربایجان اندکی برای منافع ملی و مردم مسلمان خود و ادامه حیات سیاسی حاکمیت موجود اهمیتی قائل باشد و در تصمیم‌گیری از صهیونیست‌ها به استقلالیت برسد به حکم عقل به سیاست های شیعه زدایی و ایرانستیزی، تنش افزایی و تولید تنش پایان داده و منطقه قفقاز را از تبدیل شدن به فلسطین و اوکراین دوم نجات خواهد داد.

در ادامه به برخی مسائل در داخل این جمهوری اشاره می‌شود:

۱- هزاران شیعه‌ی بی‌گناه محبوس در زندان ها، دشمنی با نمادهای عزاداری اباعبداله الحسین، ممنوعیت حجاب و ترویج فحشا و همجنس‌گرایی و تبدیل آذربایجان به زمین حریف و جولانگاه صهیونیست‌ها، تکفیری‌ها و ناتو، در وهله اول دولت آذربایجان را در این باتلاق خودساخته غرق خواهد کرد.

۲- وجوب احترام به حق انتخاب مردم و رعایت حقوق حضور شیعیان در عرصه سیاست، حاکمیت و انتخابات آزاد و تعیین سرنوشت وظیفه اصلی دولت آذربایجان است.

۳- ۳۰ سال خفقان و ظلم بی امان به شیعیان و گستاخی به مقدسات، محاصره ۸ ساله نارداران، بستن تمام مرزهای زمینی با همسایگان و ایجاد تنش با جمهوری اسلامی و توهین به مقام رهبری امت اسلامی با حمایت دولت در آذربایجان طبیعتاً موجب ایجاد مقاومت، واکنش و دفاع از داخل و خارج مرزها می‌شود و این هم واجب شرعی و حکم عقل و نمود غیرت دینی و مکتب حسینی است و در این موقع نمی‌شود این واکنش‌ها را و فریاد هل من ناصر مظلومان، حس نفرت و انتقام از صهیونیست و عوامل آنها و رسانه‌های تبیین گر و افشا کننده شیعیان علیه طاغوت را تنش‌زا و موجب تخریب و تنش نامید، چون که ایجاد کننده تنش همان قدرتی است که سی سال پیش دست بیعت با صهیونیست ها داده است و آذربایجان شیعه و نوامیس و مقدسات آن را دو دستی تقدیم قدرتهای شیطانی کرده است. در این موقع توقع سکوت، بایکوت خبری و عدم واکنش از شیعیان و مهاجران تبعید شده از آذربایجان و امت اسلامی، خود سبب گستاخی و تنش افزایی بیشتر حاکمان ظالم و موجب از بین رفتن تمام مولفه های بازدارندگی و به ثمر نشستن سیاستهای کثیف صهیونیست ها در قفقاز خواهد شد.

۴- چنانچه دولت جمهوری اسلامی در عرصه سیاست خارجی وظیفه خود را نسبت به نجات آذربایجان از باتلاق شیاطین در راستای حفظ منافع ایران و امت اسلامی با دیپلماسی فعال در حال انجام دادن است، امت اسلامی هم باید برای پایان دادن به حضور صهیونیست ها و تکفیری‌ها در آذربایجان و قفقاز وظیفه خود را به درستی انجام بدهند و در کنار دیپلماسی با حرکت‌های صحیح و هوشیارانه انقلابی محاسبات دشمنان در قفقاز را خنثی بکنند.

۵- حوادث آذربایجان را باید با دید جهانی و مانند پازلی مهم از نقشه بزرگ تحلیل و بررسی کرد و نباید اجازه بدهیم قفقاز و آذربایجان از طرف صهیونیست ها به آتش کشیده شود… قفقاز به بازیگر قدرتمند احترام می‌گذارد./ توحید ابراهیمی

  • منبع خبر : آذرپژوه