گروه سیاسی: مرزبانان جمهوری آذربایجان روز دوشنبه یک شهروند ساکن قره‌باغ کوهستانی را هنگام عبور از پاسگاه ایجادشده توسط جمهوری آذربایجان در کریدور لاچین دستگیر کردند.  این شهروند ۲۲ ساله دانشجو بوده و در «ایروان» تحصیل می‌کرده.

دزدیدن ارمنی‌های قراباغ توسط دولت باکو

مرزبانان جمهوری آذربایجان روز دوشنبه یک شهروند ساکن قره‌باغ کوهستانی را هنگام عبور از پاسگاه ایجادشده توسط جمهوری آذربایجان در کریدور لاچین دستگیر کردند.  این شهروند ۲۲ ساله دانشجو بوده و در «ایروان» تحصیل می‌کرده.

جمهوری آذربایجان هم در روایتی دیگر مدعی دستگیری ۳ فوتبالیست ارمنستانی شد که پیش‌تر به پرچم این کشور توهین کرده بودند. باکو اعلام کرده که این ۳ نفر در پاسگاه مرزی لاچین بازداشت شده‌اند.

یک مقام رسمی در آذربایجان دستگیر شد

یک کارمند کمیته دولتی گمرک به دلیل گرفتن رشوه کلان دستگیر شد. این را سرویس مطبوعاتی دادستانی کل آذربایجان  گزارش کرده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از آن کمیته در مورد اقدامات غیرقانونی اصلان بایراموف که به عنوان کارشناس گمرک مرکزی کار می کرد، یک پرونده کیفری زیر نظر دادستان کل تشکیل شد.

بخش کارشناسی کمیته گمرکات دولتی با اقدامات تحقیقاتی و عملیاتی انجام شده، اصلان بایراموف در ازای دریافت ۱۳۵۰۰ منات رشوه از افراد در حین کار در سمت مذکور از اختیارات رسمی خود سوء استفاده کرده است. اقدامات شبهه ناک او مربوط به حوزه واردات خودرو است.

پایین بودن نرخ رشد جمعیت در ترکیه

سرهنگ ستاد بازنشسته ارتش ترکیه مصطفی اونسل: «در حالی که نرخ رشد شهروندان ترکیه در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱٫۳ بود، در سال ۲۰۲۲ به ۰٫۷ تبدیل شده است. این یک فاجعه است. با این سرعت یک مشکل بزرگ برای ما در حال حاضر اتفاق افتاده است. زیرا حداقل نرخ افزایش جمعیت برای تجدید خود ۲٫۱۳ است. در ضمن سرهنگ هشدار داده که نرخ باروری مهاجران سوری که اردوغان آنها را در ترکیه راه داده به میزان ۵٫۳ است .قرار بود ما سوریه را فتح کنیم نه سوریه ما را…»

  • منبع خبر : خبر صبح