گروه سیاست: این روزها و ماه‌ها برای دینداران و شیعیان در جمهوری آذربایجان روزهای سختی است! رژیم باکو در چند ماه گذشته سیاست برخورد و تقابل با شیعیان را تشدید کرده و به بهانه‌های واهی از جمله حمل مواد مخدر، آنها را راهی زندان‌های بعضا طویل المدت می‌کند.

گروه سیاسی/ مدیر مسئول: این روزها و ماه‌ها برای دینداران و شیعیان در جمهوری آذربایجان روزهای سختی است! رژیم باکو در چند ماه گذشته سیاست برخورد و تقابل با شیعیان را تشدید کرده و به بهانه‌های واهی از جمله حمل مواد مخدر، آنها را راهی زندان‌های بعضا طویل المدت می‌کند. این بگیر و ببندها شاید در ظاهر ناشی از اختلافات سیاسی با ایران باشد اما در واقع به این دلیل است که حاکمان باکو بازگشت مردم به هویت دینی را تهدیدی علیه قدرت بی‌حساب و کتاب خود می‌دانند.

و این ترس از بازگشت به هویت اصیل و دینی مردم جداشده از ایران، باعث شده است تا زندان های باکو پر شود از شیعیانی که به جرم حمل مواد مخدر با شدیدترین و غیر انسانی‌ترین روش‌ها در حال شکنجه هستند.

یکی از این زندانیان مذهبی در زندان باکو فردی است به نام «سیهون بالاشوف»! یک برش از زندگی این مسلمان شیعه در زندان جور علیف به نقل از سایت آزادلیق نشان می‌دهد که او این روزها زیر شدیدترین شکنجه‌های دستگاه صهیونیستی علیف است. این سایت درباره اوضاع بالاشوف می‌نویسد: «…اگر با او حرف نزنی حرف نمی‌زند، آن‌قدر آدم آرام و باوقاری است که اگر با او در یک اتاق باشی حضورش را حس نمی‌کنی.

علی‌رغم همچون خصیصه‌ای، هم‌سلولی‌های او از زندگی در سلول مشترک با جیحون رنج می‌برند! می‌دانید چرا؟ چون دردی که او متحمل می‌شود، طاقت‌فرسا و بی‌انتهاست… آن‌قدر او را کتک زده‌اند که ریه‌اش پاره شده و حتی دچار ضربۀ مغزی شده است. تشنج و درد شدید او، شاید موجب شود که خیلی زود از پای دربیاید…»

گفتنی است که تحولات پرسرعت بین‌المللی به‌ویژه در شرق اروپا و جنگ در اوکراین باعث شده تا توجه و نگاه افکارعمومی به تحولات در دیگر مناطق جهان از جمله وضعیت شیعیان و مسلمانان جمهوری آذربایجان کم‌رنگ‌تر و به حاشیه کشیده شده و همزمان با توجه و تمرکز جهانی بر جنگ در اوکراین، این کشور کوچک صحنه‌ی برخی برخوردهای خشونت‌آمیز با دینداران باشد.

در پایان و با تاسف زیاد باید گفت که این روزها و همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، شیعیان مظلوم جمهوری آذربایجان به معنای واقعی یتیم هستند و جز خدا یار و یاوری ندارند و دین‌داران این کشور جداشده از ایران حتی سنگ صبوری برای درد و رنج‌های بی‌شمار خود ندارند…

  • نویسنده : مدیر مسئول
  • منبع خبر : آذرپژوه