در پی افزایش تحرکات اسرائیلی‌ها در خاک جمهوری آذربایجان، تاکنون چندین بار مقامات ایرانی نسبت به نیات شوم رژیم اسرائیل برای تبدیل خاک این جمهوری نوپا به عرصه تهدید علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به مقامات باکو هشدار دادند.

مدیر مسئول: در پی افزایش تحرکات اسرائیلی‌ها در خاک جمهوری آذربایجان، تاکنون چندین بار مقامات ایرانی نسبت به نیات شوم رژیم اسرائیل برای تبدیل خاک این جمهوری نوپا به عرصه تهدید علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به مقامات باکو هشدار دادند. اما این گونه به نظر می‌رسد که رژیم باکو با بی‌توجهی نسبت به این هشدارها، به دنبال افزایش بیش از پیش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه‌ی سیاسی، امنیتی و نظامی می‌باشند و این موضوعات، زنگ خطری جدی برای تهران محسوب می‌شود.

در جدیدترین این تحرکات ضدایرانی باید گفت که بررسی تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد چند فروند پهپاد اسرائیلی در ۱۲۵ کیلومتری مرز ایران در فرودگاه شهر یولاخ جمهوری آذربایجان مستقر شده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام» تصویر ماهواره‌ای از پایگاه نظامی باکو در فرودگاه شهر یولاخ نشان می‌دهد که دستکم یک فروند پهپاد هرمس-۴۵۰ و سه فروند هرمس-۹۰۰ اسرائیلی در این پایگاه مستقر شده است. آخرین تصاویر ماهواره‌ای از این پایگاه نیز که طی هفته‌های اخیر ثبت شده است نشان می‌دهد که دستکم یک فروند پهپاد هرمس-۴۵۰ و یک فروند هرمس-۹۰۰ همچنان در این پایگاه استقرار دارند. گفتنی است این پایگاه در ۲۶۵ کیلومتری غرب شهر باکو قرار دارد و فاصله آن تا مرزهای ایران (پارس‌آباد) حدود ۱۲۵ کیلومتر است!

لازم به ذکر است همکاری نظامی آذربایجان و اسرائیل طی چند سال اخیر به ویژه در دو سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و مقامات ارشد دولت آذربایجان تأیید کردند که تسلیحات اسرائیلی در جنگ در برابر ارمنستان، نقش بسزایی داشته است.

به نظر می‌رسد که تحرکات فعلی صهیونیست‌ها در نزدیکی مرزهای ایران، واکنش جدی مسئولان مربوطه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدامات را می‌طلبد.

  • نویسنده : مدیر مسئول
  • منبع خبر : آذرپژوه