تعقیب قضایی امام جمعه جنجالی در ترکیه وزرات امور دینی ترکیه دستور تعقیب قضایی خلیل کوناکچی امام جمعه پندیک استانبول را صادر کرد. این امام جمعه با اشاره به ظلم دولت نسبت به دیگر زبان‌های موجود در ترکیه در شبکه های مجازی گفته بود: «مردم شهر هاتای عرب زبان هستند و جمهوری ترکیه با ممنوعیت […]

تعقیب قضایی امام جمعه جنجالی در ترکیه

وزرات امور دینی ترکیه دستور تعقیب قضایی خلیل کوناکچی امام جمعه پندیک استانبول را صادر کرد.

این امام جمعه با اشاره به ظلم دولت نسبت به دیگر زبان‌های موجود در ترکیه در شبکه های مجازی گفته بود: «مردم شهر هاتای عرب زبان هستند و جمهوری ترکیه با ممنوعیت اذان عربی بیش از فرانسوی های اشغالگر به مردم هاتای ظلم کردند.»

گفتنی است که در سالهای ابتدایی جمهوری ترکیه، پخش اذان به زبان عربی ممنوع بود و با به قدرت رسیدن عدنان مندرس در دهه‌ی پنجاه آزادی های مذهبی به ترکیه بازگشت.

فعالیت ۶ کارخانه قند در حوضه آبریز دریاچه اورمیه

در بحث بحران دریاچه اورمیه به یکصد سد احداث شده و یا در حال احداث در حوضه آبی دریاچه اشاره می‌شود، اما کمتر به نقش ویرانگر کارخانجات قند، میاندوآب نقده، خوی، اورمیه، پیرانشهر و مهاباد (در حال افتتاح) اشاره می‌شود. کارخانجاتی که مواد اولیه‌شان محصول بسیار آب‌بر چغندرقند است.

برای تولید هر تن چغندرقند در آذربایجان‌غربی، ۳۰۲ مترمکعب آب مصرف می‌شود. که با این حساب ۵۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن چغندرقند تحویلی به کارخانجات پنجگانه قند آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱ مصرف شده است.

کشف و ضبط موادمخدر از مسافر هواپیمای استانبول-باکو

 به گزارش منابع موثق از باکو، از انتقال مقادیر زیادی موادمخدر به آذربایجان از طریق هواپیمای استانبول-باکو جلوگیری و در نتیجه، بعد از کشف و ضبط آن، عامل اصلی نیز دستگیر شد.

سال‌هاست که همه مردم جمهوری آذربایجان به‌خوبی می‌دانند؛ هرگونه فساد و قاچاق از طریق ترکیه و مسیر ترکیه به باکو انجام می‌گیرد (از قاچاق دختران و زنان گرفته تا انواع مواد مخدر) ولی با کمال تأسف و تعجب، سران رژیم باکو هیچ اظهارنظر خاصی علیه ترکیه ندارند ولی برای لجن پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران، نمایشنامه‌های تکراری و تخریبات بی‌شماری اجرا می‌کنند که نمونه مضحک آن‌را چند روز پیش شاهد بودیم که روی بسته‌های موادمخدر اسکناس‌هایی با تصویر امام خمینی قدس‌سره چسبانده بودند، گویا این قاچاق از طریق ایران است!!! ولی به آن مغز بدون فسفر خود زحمت نداده بودند که لزوم این کار برای قاچاقچی چه می‌تواند باشد؟!

تداوم محاصره قراباغ و آسیب های ضدانسانی آن

محاصره قره باغ و جلوگیری از رسیدن دارو و غذا به مردم توسط رژیم باکو همچنان ادامه دارد . گفتنی است که۱۲۰،۰۰۰ نفر که از این تعداد ۲،۰۰۰ زن باردار، ۳۰،۰۰۰ کودک، ۲۰،۰۰۰ سالمند و ۹،۰۰۰ معلول هستند، با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می کنند و هر روز منتظرند تا کریدور لاچین باز شود. جامعه بین‌المللی به‌ویژه اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‌توانند جلوی سلاح گرسنگی را بگیرند که باکو از آن به عنوان اهرمی برای پاکسازی قومی و نسل‌کشی ارمنیان استفاده می‌کند.