دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در تماس تلفنی با «احمدیان» نماینده رهبر انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی، ضمن گفتگو درباره‌ی مسائل دو جانبه از جمله روابط اقتصادی در خصوص آخرین تحولات و مسائل منطقه‌ای  تبادل نظر کردند.

تماس دبیر شورای امنیت ارمنستان با دبیر شورای امنیت ملی ایران

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در تماس تلفنی با «احمدیان» نماینده رهبر انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی، ضمن گفتگو درباره‌ی مسائل دو جانبه از جمله روابط اقتصادی در خصوص آخرین تحولات و مسائل منطقه‌ای  تبادل نظر کردند.

احمدیان در این گفت‌وگوی ضمن اعلام حمایت کامل ایران از برقراری صلح پایدار در منطقه تصریح کرد، دیپلماسی و گفت‌وگو بهترین گزینه برای پایان دادن به اختلافات و منازعات میان کشورهاست.

توافق عربستان و ترکیه برای مونتاژ پهپادهای «آکینجی»

یک منبع اوکراینی اعلام کرد که قرار است پهپادهای «آکینجی» در عربستان مونتاژ شود و شرکت‌های دفاعی ترکیه و عربستان در این راستا قرارداد و دو تفاهم‌نامهٔ همکاری امضا کردنده‌اند.

اقدام به خودکشی سرباز دیگری در باکو – این‌بار در زندان

سازمان تعزیرات باکو، اطلاعاتی درباره سربازی که دیروز در بند زندان سلیان به خود شلیک کرد، منتشر کرد.

به خبرگزاری آخار، گفته شد که اُولوی الیاس اوغلو شامخالوف، سرباز محافظ بند زندان سلیان که اقدام به خودکشی کرده بود اکنون در بیمارستان تحت درمان است.

ساخت یک مرکز فرهنگی یهودی دیگر در باکو

به گزارش منابع رسمی صهیونیستی، این مرکز که با هزینه دولتی باکو ساخته می‌شود، در روزهای یکشنبه میزبان دوره‌های مدارس یهودی برای بزرگسالان و کودکان و همچنین جهت ایجاد یک رستوران کوشر خواهد بود.

به گفته ابراهیم یعقوبوف، رهبر جامعه یهودیان کوهستان باکو، این قطعه زمین برای ساخت یک ساختمان چهار طبقه توسط الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور این کشور به جامعه صهیونیستی هدیه داده شد. ساخت و ساز و بهره‌برداری از آن تا پایان سال ٢۰٢۴ برنامه‌ریزی شده است.

این گزارش همچنین از کنفرانس خاخام های اروپایی که قرار است در باکو برگزار شود، خبر داده و می‌نویسد که قرار است حدود ۵۰۰ خاخام اروپایی از سراسر قاره در این مراسم شرکت کنند. موضوع اصلی کنفرانس موضوعات مرتبط با آزادی مذهبی و فعالیت‌های جوامع صهیونیستی خواهد بود. شرکت‌کنندگان در این کنگره از شهرک سرخ در شمال آذربایجان، محل زندگی یهودیان کوهستانی بازدید خواهند کرد.

در حقیقت این‌گونه کنفرانس‌ها با اهداف پایمال کردن بیش از ٧۰ سال آزادی مذهب مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس، آتش‌زدن و توهین به قرآن‌کریم با حمایت اسرائیل در اروپا، سرکوب آزادی مذهبی و اجتماعی مردم و در پس زمینه آن قطعاً برای اسلام هراسی و شیعه هراسی در آذربایجان برنامه‌ریزی شده که این مسئله از واقعیت‌های تلخ امروز است.

کنفرانس جدایی طلبان بیخ گوش ایران!

تشکیلاتی به اسم«مرکز فرهنگی آذربایجان جنوبی»(GAKM) برای روز ۱۲ آگوست یک کنفرانس در شهر باکو تشکیل داده است. این تشکیلات تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی، افرادی را از استان‌های آذری زبان کشور جذب کرده و فعالیت‌های سیاسی و شبکه ای را تنظیم می‌کنند.

همانطور که از اسم جعلی این تشکیلات مشخص است، هدف نهایی این فعالیت‌ها یارکشی برای روزهای آینده و تنش های احتمالی با ایران است، در آن زمان مسئولان باکو به دنبال بهره برداری از این پروژه خواهند بود.

قطعا اینگونه فعالیت های جدایی طلبانه تنظیم شده توسط باکو، در ارتباط و هماهنگی با رژيم صهيونيستی نیز می‌باشد، به طور ویژه رفت و آمد و نشست های بین مسئولین هردو طرف در دو سال اخیر به شدت افزایش یافته است.

  • منبع خبر : آذرپژوه