گروه سیاست: پس از اتمام جنگ تحمیلی و با شکست دشمنان انقلاب اسلامی ، آنها به هیچ عنوان آرام ننشسته و با بهانه ها و عناوین گوناگون به شکل پیوسته و دائمی سعی در کارشکنی و توطئه علیه مردم و انقلاب کشورمان داشته اند.

گروه سیاست: رسانه‌های محلی به ویژه نشریات در مناطق مختلف ایران به دلیل ویژگی‌های خاص از جمله داشتن مخاطبانی از قشر روشنفکر و تاثیرگذار در مردم مناطق مرزی، تاثیرات شگرفی در شکل‌دهی افکار عمومی بازی می‌کنند. در این میان چند سالی است که یک سری رسانه‌ها که به زعم خود در پی احقاق حقوق فرهنگی و اقتصادی و بعضاً سیاسی مردم آذربایجان هستند، با چاپ و درج مطالبی مسموم با اسم رمز هویت‌طلبی، سعی در به انحراف کشیدن افکار جوانان آذربایجانی دارند. با نزدیک‌تر شدن به فضای باز انتخابات پیش رو، قطعا وضعیت این رسانه‌ها از این هم که هست آشفته‌تر خواهد شد. و می‌طلبد که نهادهای مسئول از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص تمهیداتی داشته باشند.

دامن زدن به پان‌ترکیسم به بهانه‌ی هویت طلبی فرهنگی

دشمنی و عداوت استکبار از اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران پس از سال ۵۷ با افروختن جنگ تحمیلی بر علیه ملت مسلمان ایران آغاز شد. پس از اتمام جنگ تحمیلی و با شکست دشمنان انقلاب اسلامی ، آنها به هیچ عنوان آرام ننشسته و با بهانه ها و عناوین گوناگون به شکل پیوسته و دائمی سعی در کارشکنی و توطئه علیه مردم و انقلاب کشورمان داشته اند.

ترس استکبار از همین بیداری اسلامی مردم خاورمیانه بود (که منشأ آن نیز بی شک انقلاب اسلامی سال ۵۷ مردم ایران می باشد) که به هر حال اتفاق افتاد و امروزه آنها در تلاش هستند تا مانع گسترش آن شوند. مبنای مخالفت آنها با اسلام است، چرا که اسلام ارزش انسان را در رتبه‌های والاتر جستجو می کند نه در نژاد و زبان، قوم و قبیله و از این رو هیچ مستکبری نمی‌تواند مسلمان واقعی را استعمار کند.

اسلام دینی ارزشی است که هیچ وسوسه و منبع قدرتی توان شکست دادن یک مسلمان واقعی  را ندارد و این ، مبنای ترس آنهاست. آرزوی آرمانی مسلمان شهادت است و مردم کشور مسلمانی که با شهادت به اوج قله های انسانی می رسند ، دیگر استکبار و حیله های استعماری آنها را ، نخواهند پذیرفت. آنها سالهاست، پس از جنگ تحمیلی، جنگ روانی بر مبنای ایسم‌های مجازی، تحریم های آنچنانی را بر ملت ما تحمیل می‌کنند تا بتوانند به نیافته‌های خود در جنگ هشت ساله دست پیدا کنند!

مدتهاست که در منطقه‌ی آذربایجان مسئله‌ای به نام پان‌ترکیسم را به غلط میان مردم جامعه رواج داده‌اند و متاسفانه برخی گروه‌های داخلی به بهانه‌ی ناسیونالیسم و هویت‌طلبی فرهنگی و… به آن دامن می زنند. زمانی که به مناظره با افراد این گروه‌ها می‌پردازیم تازه متوجه عمق فاجعه می‌شویم کسانی که هیچ گونه آگاهی از تاریخ و فرهنگ کشور خود ندارند، با هزاران تاسف، امروزه گام در راه بیراهه استکبار می‌نهند، راهی که عاقبتی به جز تنش‌های داخلی چیزی برای مردم هیچ کشوری به بار نمی‌آورد.

 امروزه با هزاران تاسف بعضاً نظاره‌گر این موضوع هستیم که برخی گروه‌های «آذربایجان‌گرا» که دستی هم در رسانه‌های محلی دارند افکار جدایی‌طلبانه‌ی خود را با عناوین و اعتراضات گوناگون و متاسفانه در سکوت دستگاه‌های ناظر رسانه‌ای و… به راحتی عرضه می‌کنند و هیچ کسی نیست که به آنها بفهماند امروز کشور ما مقطعی حساس‌تر از جنگ را سپری می‌کند و زمان ، زمانِ وحدتِ اندیشه و همت است نه تخریب!

  • منبع خبر : آذرپژوه