گروه سیاسی: ابوالفضل ظهره‌وند با اشاره به برخورد دولت جمهوری آذربایجان با شیعیان این کشور اظهار کرد: آذربایجان کشوری با اکثریت جمعیت شیعه است. اما رئیس جمهور این کشور به رغم اینکه خود را شیعه و مدعی دموکراسی می‌داند، سیاست‌هایی جهت مقابله با آزادی‌های مذهبی دارد.

گروه سیاسی: ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا با اشاره به اینکه دولت جمهوری آذربایجان مجری سیاست‌های صهیونیستی و غربی است، گفت: مردم مسلمان جمهوری آذربایجان دوران خوبی را سپری نمی‌کنند و دولت علی‌اف بر ترویج سیاست‌ها و تفکر غربی متمرکز است.
ابوالفضل ظهره‌وند با اشاره به برخورد دولت جمهوری آذربایجان با شیعیان این کشور اظهار کرد: آذربایجان کشوری با اکثریت جمعیت شیعه است. اما رئیس جمهور این کشور به رغم اینکه خود را شیعه و مدعی دموکراسی می‌داند، سیاست‌هایی جهت مقابله با آزادی‌های مذهبی دارد.
وی با بیان اینکه الهام علی‌اف در اصل مجری سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمین است، تصریح کرد: علی‌اف به دلیل وابستگی که به رژیم کودک‌کش صهیونیستی و غرب دارد در سال‌های اخیر مسیر سرکوب و مقابله با تفکر شیعی را پیش گرفته است.
این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت جمهوری آذربایجان برای حفظ حامیان خود، به گسترش تفکر سکولار و جریان صهیونیستی متوسل شده و به یهودیان فضا داده تا به داخل این کشور مهاجرت کنند.
وی تأکید کرد: علی‌اف اعتقادی به آزادی‌های مذهبی ندارد به همین دلیل با استفاده از حربه صهیونیست دنبال حفظ سیستم و جایگاه خود است.
سفیر اسبق ایران در ایتالیا تاکید کرد: این رفتار از دولت آذربایجان به هیچ عنوان قابل قبول نیست که شیعیان این کشور با محدودیت های فراوان مذهبی مواجه باشند، به طور مثال، عزاداری برای امام حسین (ع) که یکی از اساسی‌ترین ارزش‌ها در شیعه است و شیعیان علاقه و احترام زیادی به عزاداری برای امام حسین قائل هستند، اما این موضوع بسیار مهم برای شیعیان در کشور آذربایجان با موانع و محدودیت‌های فراوانی روبه‌روست که نمی‌توان به آسانی از کنار آن گذشت.
سفیر اسبق ایران در ایتالیا همچنین گفت: علاوه بر محدودیت‌های که از سوی دولت آذربایجان متوجه مسلمان و شیعیان این کشور اعمال می‌شود، ما شاهد هستیم که دولت آذربایجان رابطه برادرانه با کشورهای اسلامی ندارد و در زمانی که رژیم صهیونیستی در حال کشتار مسلمان در غزه و رفح است، دولت آذربایجان موضع‌گیری شفافی علیه رژیم صهیونیستی ندارد و حتی حاضر نیست به اندازه‌ای که اروپا و خیلی از کشورهای غیرمسلمان دنیا، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند، رژیم صهیونیستی را محکوم کند که این اقدام به نوعی حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
وی در پایان گفت: انتظار می‌رود کشورهای اسلامی از دولت آذربایجان بخواهند که دست از سیاست‌های ضداسلامی و ضد شیعی خود بردارد و درباره بازداشت شیعیان در کشور آذربایجان توضیح دهد./ شباب پرس

  • نویسنده : گروه سیاسی آذرپژوه
  • منبع خبر : آذرپژوه