گروه سیاسی:پکر می گوید که هر دوره سیاسی ساختار منحصر به فرد خود را دارد و ترکیه اکنون در حال ورود به فرآیندی شبیه به شرایط مکزیک و کلمبیا است.

گروه سیاسی: سدات پکر، مافیای فراری ترکیه‌ای که در سال‌های اخیر بیشتر به خاطر افشاگری هایش علیه فساد مالی و ارتباطات برخی مقامات ترکیه با وی و بعضی باندهای تبهکار معروف شده است، پس از مدت ها سکوت، مجددا با افشاگری های جنجالی به سرتیتر رسانه های ترکیه بازگشت.
بنابر گزارش رسانه های ترکیه، او در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد: کارتل‌های جنایتکار افغان و سوری در ترکیه تشکیل خواهند شد.
پکر می گوید که هر دوره سیاسی ساختار منحصر به فرد خود را دارد و ترکیه اکنون در حال ورود به فرآیندی شبیه به شرایط مکزیک و کلمبیا است. به گفته وی، طی ۶ تا ۷ سال آینده گروه های جنایتکار افغان و سوری بخش قابل توجهی از گروه های مافیایی ترکیه را از عرصه بیرون خواهند کرد که این یک تهدید جدی است. او با افشاگری برخی جزئیات از فعالیت های این گروه‌های جنایتکار سوری و افغان، فعالیت هایشان را فعلا در سه عرصه عنوان کرد که به اذعان وی بر چشم انداز جنایتکارانه ترکیه تاثیر خواهد گذاشت:
۱- قاچاق مواد مخدر: پیش از این، پناهندگان سوری نقش حمایتی و خرده فروشی برای قاچاقچیان محلی در تجارت مواد مخدر داشتند اما با گذشت زمان، آنها قدرتمندتر شدند و در سلسله مراتب تبهکارانه بالا رفتند و شبکه های خاص خود را ایجاد کردند. اکنون بسیاری از سوری ها دارای آزمایشگاه مت آمفتامین هستند.
۲- کنترل بر بازار طلا: گروه های سوری و افغان سهم قابل توجهی از تجارت غیرقانونی طلا در منطقه‌ی بازار کاپالی چارشی را به تصرف خود در آورده‌اند. پکر ادعا می‌کند هم اکنون ۵۰ درصد از گردش طلا در این منطقه تحت کنترل این گروه هاست.
۳- پولشویی: این گروه‌ها طرح‌هایی را برای ارسال پول به خارج از کشور سازماندهی کرده‌اند که به آنها امکان می‌دهد از مواد مخدر و سایر فعالیت‌های مجرمانه پولشویی کنند. آنها کمتر در برابر سازمان های مجری قانون آسیب پذیر می‌شوند، زیرا آنها بسته تر و درون قومیتی بوده و کمتر در دسترس خبرچین های پلیس هستند.
پکر در ادامه می‌گوید: انتظار می رود طی ۶ تا ۷ سال، گروه های جنایتکار سوری و افغان بخش قابل توجهی از گروه های تُرکیه‌ای را از بازار فعالیت های مجرمانه خارج کنند که این یک تهدید جدی برای امنیت ترکیه است!

  • نویسنده : گروه سیاسی آذرپژوه
  • منبع خبر : آذرپژوه