گروه فرهنگ و ادب:«اقوام» در زیر لوای ایران قدرتمند، قوی هستند وگرنه بدون ایران هیچ قومی نمی‌تواند ادامه دهد.

گروه فرهنگ و ادب: نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه‌ی تبریز در آخرین صحبت‌های خود در نماز جمعه این شهر به نکات مهمی درباره روز بزرگداشت فرهنگ و ادب فارسی و همچنین رفتارهای غیر اصولی و متضاد با همسایگی دولت باکو اشاره کرد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: «شهریار، ترک [زبان] بود اما بهترین شعرهای فارسی را می‌سرود؛ برای اینکه تعصبات بیهوده قومی برایش موضوعیت نداشت.»

حجت الاسلام مطهری اصل افزود: «عده‌ای گمان می‌کنند اگر روی «قومیت» خود تعصب زیاد داشته باشند و «قومیت» را در بوق و کرنا کنند، به نفع «اقوام» است. در حالی که باعث تضعیف «اقوام» می‌شود. «اقوام» در زیر لوای ایران قدرتمند، قوی هستند وگرنه بدون ایران هیچ قومی نمی‌تواند ادامه دهد. همه ما به ایران واحد علاقمند هستیم و ایران واحد، ایران امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) است.»

قصه‌هایی که با شعار «آذربایجان واحد»، مطرح می‌شود، سر دراز دارد

امام جمعه تبریز از رجال سیاسی و مسئولان باکویی خواست جلوی سخنان تفرقه‌افکن که از سوی برخی افراد نادان و منافق در رسانه‌های آن کشور مطرح می‌شود، گرفته شود.

وی ادامه داد: این قصه‌ها که آنها مطرح می‌کنند با شعار «آذربایجان واحد»، سر دراز دارد اگر سر قصه باز شود به ضرر خودتان و خودشان تمام خواهد شد نه به زیان ما. اگر قرار شود سخنانی مطرح شود که فلان جا مال ماست، این بحث‌ها به ضرر شما خواهد بود و ما ضرر نمی‌کنیم به همین خاطر جلوی این حرف‌ها در رسانه‌های «جمهوری آذربایجان» باید گرفته شود.

  • نویسنده : گروه فرهنگ و ادب آذرپژوه
  • منبع خبر : آذرپژوه