گروه گزارش: متأسفانه آذربایجان و مردم آذربایجان حکومتی ندارند که از منافع آنها دفاع کند و دولت فعلی تأمین منافع غرب را هدف خود قرار داده است.

گروه گزارش: یک بلاگر آذربایجانی در مورد «دالان تورانی ناتو» چنین می‌نویسد: متأسفانه آذربایجان و مردم آذربایجان حکومتی ندارند که از منافع آنها دفاع کند و دولت فعلی تأمین منافع غرب را هدف خود قرار داده است.
اما زنگزور (به‌عبارتی دقیق‌تر دالان تورانی ناتو): درباره زنگزور زیاد صحبت کرده‌ایم اما دل‌مان هم‌چنان آرام نمی‌گیرد و مجبوریم دوباره تکرار کنیم.
الهام می‌خواهد با اشغال اراضی ارمنستان به بهانه پیوستن به نخجوان یکی از مرزهای ایران را ویران کند. برای ایران در وضعیت فعلی، مرزهای بیشتر به‌معنای راه‌های بیشتر برای دور زدن تحریم‌هاست و الهام می‌خواهد این شانس را برای ایران از بین ببرد. ایران مخالف ایجاد گذرگاه نیست، ایران مخالف تخریب مرز زمینی خود است.
ایران مانند سایر کشورها به دنبال منافع خود است، این یک اصل روشن است. اگر واقعاً الهام می‌خواهد راه نخجوان را هموار کند، چرا با حمله به سیونیک می‌خواهد این کار را انجام دهد، او می‌خواهد به بهای خون جوانان ما به اهداف غرب برسد؟
شاید درباره «جام عدالت فیثاغورث» شنیده باشید، اگر حرص بخورید و جام را بیشتر پر کنید، تمام آب آن خالی می‌شود. آقای علی‌اف‌ از حرص و طمع دوری کن شاید این عمل باعث زیان زیادی شود. اگر اشغال را قانونی کنید، شاید برای شما به بهایی بالاتر و گران‌تر یعنی از دست دادن نخجوان تمام شود!

  • منبع خبر : آذرپژوه