گروه سیاسی: افرادی که متخصص هستند ثابت کردند نقطه‌ای که پهپاد ترکیه‌ای مشخص کرد فاصله قابل توجهی با محل پیدا شدن بالگرد داشته و اصولا آنچه آکینچی پیدا کرده، محل سقوط بالگرد نبوده است.

گروه سیاسی: چند ساعتی از پیدا شدن لاشه‌ی بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش نگذشته بود که برخی رسانه‌ها در ترکیه و نیز در همین آذربایجان خودمان شروع به درج مطلبی با عنوان پهپاد ترکیه‌ای و نقش آن در پیدا کردن محل سقوط بالگرد کردند! درحالی که ایران در داغ از دست دادن عزیزان خود بی‌تاب بود و در زمانی که تک تک روسای جمهور کشورها در حال تسلیت گفتن به مردم ایران بودند، پرداختن به این موضوع آن هم از سوی رسانه‌های دولتی که بقای خود را مدیون ایران است (کودتایی که اردوغان را تا مرز نابودی برده بود اما با کمک ایران، ناکام ماند) چه دلیلی داشت؟ هر چند در این اوضاع نابسامان روحی مردم ایران، شاید وقت پرداختن به چنین موضوعاتی نباشد، اما باید در مورد چند موضوع شفاف‌سازی شود؛
۱- در مورد نقش پهپاد آکینجی ترکیه -که شخص اردوغان به شدت در حال تبلیغ آن است- در کمک به پیدا کردن محل بالگرد، اولین سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است که چه کسی و چرا به این پهپاد اجازه ورود به حریم هوایی کشور داده شد؟ اصولا چه نیازی به ورود این پهپاد بود؟ پهپادی که طبق گفته‌ی رسانه‌ها با این که مسیر ورود و خروجش مشخص بود اما در داخل کشور مسیری را دنبال کرد که اذهان مردم درگیر این موضوع شد که این پهپاد دنبال چه چیزهایی بوده است؛ یعنی اصل نیتش کمک بود؟!
۲- اما در مورد شایعه پیدا شدن محل بالگرد توسط پهپاد ترکیه‌ای، این دروغ هم مانند دیگر دروغ‌هایی است که معمولاً رسانه‌های ترکیه‌ای استاد تبلیغ آن هستند و از طرف دیگر برخی‌ها در کشور ما نادانسته و بچه‌گانه آن‌ها را بازنشر می‌کنند. پهپاد آکینجی هیچ چیزی را پیدا نکرد و کار را پهپادهای خودمان انجام دادند که هم بهتر هستند و هم تجهیزات خوبی دارند. کج‌سلیقگی و بدسلیقگی را می‌شود اینجا به خوبی تشخیص داد و متوجه شد.
۳- آن‌هایی را که بلافاصله پس از انتشار خبر دروغ رسانه‌های ترکیه‌ای (در حالی که ما درد بزرگ‌تری داشتیم) شروع کردند به عیب و ایراد گرفتن به پهپادهای داخلی را هم باید زیر نظر داشت! پهپادهای تولید ایران که ناتو و صهیونیست‌ها را بیچاره کرده، و در حال حاضر خیل عظیمی از مشتریان جهانی را پیدا کرده چرا باید توسط برخی عوامل داخلی مورد تمسخر قرار بگیرند؟
۴- افرادی که متخصص هستند ثابت کردند نقطه‌ای که پهپاد ترکیه‌ای مشخص کرد فاصله قابل توجهی با محل پیدا شدن بالگرد داشته و اصولا آنچه آکینچی پیدا کرده، محل سقوط بالگرد نبوده است.
و نهایت این که باید حواس‌مان به دروغ‌ها و شانتاژهای رسانه‌ای دشمنان باشد. بنده به عنوان یک فرد رسانه‌ای، از برخی رسانه‌ها که از مدیران آنها شناخت کافی داشته و می‌دانم که دلسوز نظام و انقلاب هستند گلایه دارم چون این رسانه‌ها جزو اولین‌ها بودند که در پی درج خبر کذب پیدا شدن لاشه‌ی بالگرد توسط سایت آناتولی ترکیه، اقدام به درج این خبر در آذربایجان کردند.
باز هم تاکید می‌کنم اجازه داده به پهپاد اردوغانی برای ورود به فضای پاک ایران بسیار مشکوک است و باید کسی که این اجازه را صادر کرده، پیدا نمود.

  • نویسنده : گروه سیاسی آذرپژوه
  • منبع خبر : آذرپژوه