گروه جامعه: بعد از افتتاح «قیز قلعه سی»، خبرهای منتشر شده در رسانه ها حاکی از این بود که برای بالگرد شخص دوم ایران حادثه‌ای پیش آمده است. گمانه‌زنی‌ها به سرعت در رسانه های مجازی در حال پیش روی بود. ساعت‌ها به سرعت در حال گذر!

گروه جامعه/ ژرفی مهر: انگار بناست تا تبریز مجدد بر محراب شهدا تکیه زند، او گفته بود «تبریز ۲ شهید محراب دارد، دعا کنید سومی آن من باشم» و دعایش این چنین اجابت شد.
شهادت رسم امام جمعه های تبریز است
بعد از افتتاح «قیز قلعه سی»، خبرهای منتشر شده در رسانه ها حاکی از این بود که برای بالگرد شخص دوم ایران حادثه‌ای پیش آمده است. گمانه‌زنی‌ها به سرعت در رسانه های مجازی در حال پیش روی بود. ساعت‌ها به سرعت در حال گذر! شب فرا رسید و هنوز آن خبر خوب حاکی از سلامتی سرنشینان اعلام نشده بود. تمام گمانه‌زنی‌ها رشته‌ی افکارم را به هم ریخته بود و اما همچنان پیگیر اخبار بودم و این حجم از اخبار تلخ پاهایم را سست کرده بود. و آرزو داشتم «کاش این اخبار تلخ تمام شوند.»
آخرین تصویر، آخرین تماس، آخرین پیام و آخرین سیگنال… صبح شده بود! تمام رسانه‌ها آن خبر تلخ را اعلام کردند! در بهت شدیدی بسر می‌بردم! نمی‌توانستم قبول کنم! سریع تلویزیون را باز کردم تا تایید خبر را از رسانه‌ی ملی بشنوم! خدا را شکر که خبر تایید نشده است. اما دلم مثل سیر و سرکه می جوشید نمی توانستم یکجا بنشینم تمام شبکه های مجازی عنوان کرده‌اند ایران بی‌رئیس جمهور و آذربایجان بی پدر شده است و در نهایت شبکه ملی خبر را تایید کرد!!
خبر سنگین و پر از درد بود، تصویر شهر را بدون این مرد چگونه تصور کنم. مردی که از او می نویسم سید شریف شهرمان تبریز بود، امام جمعه‌ی تمام روزهای هفته، بسان یک پدر بودند و قرار بود همین فردا در مجلس خبرگان حاضر شوند؛ و برای جایگاهی که منتخب بی قید و شرط تبریز بودند تکیه بزنند، اما به مشامشان بوی شهدات پیش تر از همه چیز خوش آمده بود و آیت اله آل هاشم بعد از آیت اله قاضی طباطبایی و آیت اله مدنی بر مسند شهدای محراب تبریز تکیه زدند و شعر شهادت را برای تبریز مجدد سرودند چرا که فقیه جز رضای خدا چیز دیگری را در نظر نمی گیرد.

قاطعیت این مرد اصلا بوی غرور نمی داد
لقبش استاندار جوان بود و در کمترین زمان محبوب قلوب مردم شده بودند. ایشان نیز در روز حادثه به همراه سید دلهامان به فیض شهادت نائل گشتند. مالک رحمتی با مردم صادق بود و حقایق را مطرح می کردند. شب و روز نمی شناخت و در پی حل مشکلات و پی ریزی اصول مدیریتی در سطح استان بودند.
چنان با قاطعیت با مدیران استان برخورد می کردند تا مدیران یاد بگیرند که باید از صندلی های خود جدا شده و به سطح جامعه بیایند چرا که مدیریت یک مدیر، در بین جامعه‌ی هدف آن مدیر، با بودنش در بین مردم به شکل درست خود شکوفا می شود.
ایشان درطی این ۴ ماه که استاندار آذربایجان شرقی بودند سبک جدید مدیریتی را در استان پایه ریزی و نور امید را در دل مردم روشن کردند که بله یک جوان نخبه می تواند به دور از غرور با قاطعیت تمام یک جامعه را به سر منزل مقصود رشد و توسعه برساند. باشد مدیران آتی که بر این مسند تکیه خواهند زد بدانند که آن جایگاه شایسته نیازمند شخص شایسته است که بر تمام اصول انسانی و مدیریتی سوار باشد.
یادشان تا ابد بر جریده‌ی تبریز و آذربایجان‌شرقی خواهد درخشید

  • نویسنده : ژرفی مهر
  • منبع خبر : آذرپژوه