گروه سیاسی: در عمل حمایت ترکیه از اسرائیل منوط به جغرافیای فلسطين اشغالی نمی‌شود بلکه سیاست های ماجراجویانه دولت اردوغان، باعث افزایش آشوب و گسترش تروریست در سوریه شد تا اسرائیل نگران مرز شمالی خودش نباشد!

سیاسی/میلاد رضایی: ترکیه کشوری که در رسانه‌هایش به عنوان بزرگترین دشمن اسرائیل است اما در واقعیت جزو مهمترین محافظان اسرائیل در ۷۰ سال گذشته بود. فرقی هم نداشته چه دولتی سرکار بوده است، چه زمانی که لائیک ها قدرت را در اختیار داشتند و چه زمانی که حزب عدالت و توسعه مدعی اسلام، بر سر کار است.
ترکیه در هر صورت به انجمنی برای حفاظت و حراست از منابع رژیم اسرائیل تبدیل شده است. در بین مردم عادی این کشور هم همین طور است که در کلام بزرگترین دشمن اسرائیل هستند ، اما در واقعیت جزو بهترین دوستان این رژیم عمل می‌کنند و در بحث حمایت از اسرائیل در عمل حتی گاهی آمریکا را نیز شرمنده می‌کنند. از نظر کارشناسان سیاسی۷۰ سال است که اسرائیل همراه با ناتو به رهبری آمریکا به تدریج ترکیه را تصرف کرده‌اند!!
در عمل حمایت ترکیه از اسرائیل منوط به جغرافیای فلسطين اشغالی نمی‌شود بلکه سیاست های ماجراجویانه دولت اردوغان، باعث افزایش آشوب و گسترش تروریست در سوریه شد تا اسرائیل نگران مرز شمالی خودش نباشد! ترکیه با دخالت در عراق و صادرات تروریسم به این کشور علاوه بر آن که عراق را به یک مرکز جهانی قاچاق انسان تبدیل کرد، بلکه باعث شد یک مرکز نیروی کار و انرژی ارزان به همراه مواد اولیه ارزان قیمت برای کشورهای غربی از جمله اسرائیل تبدیل شود و نفت شمال عراق سالها به اسرائیل صادر شود. و منابع بیشتری برای اسرائیل تامین گردد.
بجز اسرائیل اگر در منطقه‌ی ما یک جنایتکار یا تروریست واقعی باشد، آنها کسی نیستند که خانه هایشان ویران شده است، بلکه آنان کسانی هستند که خانه را ویران کرده‌اند و به کسانی که آن را خراب کرده‌اند خدمت کرده‌اند.
مردم ترکیه یا باید از این خواب منافقانه بیدار شوند و بالاخره یک بار هم شده پشت برادران مسلمان خود در بیایند وگرنه باید منتظر روزی باشند که در دعوای شرق و غرب، آمریکا و اسرائیل این کشور را طعمه کرده و از دور شاهد تبدیل ترکیه به لیبی دوم خواهند بود.
مردم ترکیه نباید انتظار داشته باشند این بار هم ایران به داد آنها برسد چراکه زمانی که کودکان مظلوم غزه نیاز داشتند نه تنها ساکت ماندند بلکه به دشمنان و قاتلان این کودکان دست دوستی و حمایت دادند.
بگذارید در این خواب خرگوشی بمانند زمانی با صدای انفجارهای پی در پی تروریست ها بیدار می‌شوند که دیگر جایی برای فرار ندارند و همان تروریست هایی که سالهای سال توسط ترکیه پرورش یافتند به سراغ آنان می آیند.

  • نویسنده : میلاد رضایی
  • منبع خبر : آذر پژوه